.
.
.
.

Cara untuk Permohonan Kemasukan ke Kolej Komuniti

Cara untuk Permohonan Kemasukan ke Kolej Komuniti

Kolej Komuniti adalah Institut Pengajian Tinggi Awam di bawah kelolaan Kementerian Pengajian Tinggi Malaysia.

Ada 3 KAEDAH memohon menjadi pelajar sepenuh masa kolej komuniti. Anda bebas memilih mana-mana satu kaedah.

 

1.  Permohonan melalui UPU secara ONLINE

Iklan kemasukan dikeluarkan dalam akhbar pada awal tahun. Tempoh membuat permohonan adalah dari bulan Januari hingga April.

Pemohon perlu mendapatkan nombor PIN terlebih dahulu dari Bank Simpanan Nasional dengan harga RM 10.60.

Pemohon perlu melayari    www.upu.mohe.gov.my

Penuhkan data permohonan. Keputusan permohonan akan dimaklumkan secara ONLINE

2.  Permohonan secara ONLINE melalui e-pengambilan kolej komuniti melalui link berikut :

http://online.kkkla.edu.my/eBorangKK/default_xie.asp

3.  Secara Datang Sendiri (walk-in)

Kami juga menerima pemohon-pemohon yang datang secara peribadi  ke kolej komuniti.

.

30 Comments Already

  1. saya nk msuk kolej komuniti tpy x dpt ..

  2. saya telah memohon di kolej tuan, dan tidak dapat jawapan, harap pihak tuan akan memberi kerjasama, sekian terima kasih

  3. untuk pengambilan tahun depan bulan januari 2014 dh boleh isi ka??

  4. SAYA NAK MASUK KOLEJ KOMUNITI TUAN, PUAN….

  5. saya berminat masuk ke kolej komuniti . sila hantar cara permohonan dan tarikh permohonan .

  6. Saya berminat nak belajar. Bagaimana saya nak sambung belajar…

  7. salam
    saya brminat untuk blajar tp sy xdew no pin bsn cmnew erkkkk

  8. saye nk mohon kew kolej komuniti pada tahun hadapan 2014 harap pihak tuan mempertimbang kn nyer

  9. Saya nk mohon masuk tapi tak tahu cara mohon bagaimana..thanks..

  10. Saya juga minat belajar di kolej ini…bila pengambilan diambil lagi..

  11. SALAM…SAYA INGIN MEMASUKI KOLEJ KOMUNITI TAPI BOLEH TAHU CARANYA..BAGI SESI 2014

  12. saya berminat ingin memasuki kolej komuniti ini.. dimana dan bagai mana saya ingin daftarkan diri untuk memasuki kolej ini..??.. saya berharap pihak tuan/puan dapat memberi bantuan kepada kami yang meminatinya. terima kasih.

  13. salam .saya ingin memohon kemasukan januari 2014 . bila permohonan itu buka? bulan oktober dan bulan November saya dapat jadi bulan 10 hari tu saya sibuk dengan tingkatan 6 sehingga tidak dapat di elakkan .. jadi yang bulan November saya dapat ini juga pun xdapat nk setuju permohonan sebab saya sedang mengulang untuk SPM .. jadi, macam mana untuk memohon kemasukan tahun depan januari 2014?

  14. bagaimana cara nak isi borang scara onlin pada sesi 2014

  15. Berminat sangat nak masuk Kolej Komuniti.. Boleh Bg info..bila Boleh mohon Pendaftaran .. Harap Dapat membantu Yea…. Sekian :)

  16. Puan ,tuan . . Saya ingin memasuki ke kolej komuniti. Baru berusia 17 tahun dan tunggu result. . Macam mana cara permohonon?

  17. SalAM!! sye sdang menunggu result spm,, cm ne cra nk mohon,, tlg ,, saya berminat dlm bidang [masakan] seni kulinari,,

  18. cmna nk buat permohonan rayuan untuk masuk kolej komuni..

  19. Assalamualaikum.saya ingin memohon untuk Kolej Komuniti.

  20. salam … saya nak sangt msuk kolej komuniti ,tapi macam mna caranye … boley bantu saya , sya hrap sgt … sya ingin sya ,wlaupon x bpe pndai tpy nk bljaq sgt …hrp dpt bntu

  21. Saya sedang menunggu result spm , saya nak masok kolej komuniti , bagaimana nak buat permohonan secara online melalui handphone? Tq

  22. bagaimana cara untuk pendaftaran ke kolej komuniti

  23. Sy nk msuk… tp tak tahu mcm mna cara

  24. Salam…sy berminat untuk sambung belajar…bagaimana cara untuk mendaftar ye??

  25. sy nk mintak blajar kat kolej komuniti….tpi x thu cra nya….dan sy penah mintak tpi mgapa guru sy lihat lbih plih plajar….

Write a Comment

%d bloggers like this: