Permohonan e-Rayuan Kemasukan Ke IPTA Program Pengajian Lepasan SPM/Setaraf Sesi Akademik 2010/2011

.
.

Aplikasi Online Permohonan e-Rayuan Kemasukan Ke IPTA Program Pengajian Lepasan SPM/Setaraf Sesi Akademik 2011/2012

Sila klik :  online.mohe.gov.my/upu/

  • Tarikh tutup permohonan e-Rayuan adalah pada 16 Mei 2011.
  • Hanya calon yang gagal menerima sebarang tawaran ke IPTA dibenarkan mengemukakan rayuan melalui aplikasi e-Rayuan dalam tempoh 10 hari bekerja selepas keputusan rasmi permohonan kemasukan ke IPTA diumumkan.
  • Calon yang gagal mendapat tawaran ke IPTA tetapi berjaya mendapat tawaran ke Matrikulasi KPM masih boleh mengemukakan permohonan rayuan.
  • Calon yang telah berdaftar dengan Kolej Matrikulasi KPM tidak akan dipertimbangkan dalam proses rayuan kemasukan ke IPTA.
  • Keputusan rayuan dijangka akan dimaklumkan pada minggu kedua Jun 2011. Jika tiada sebarang tawaran diterima dari IPTA empat minggu selepas tarikh pendaftaran IPTA, maka rayuan mereka dianggap gagal.

Pertanyaan

  • Sebarang pertanyaan yang berkaitan boleh dikemukakan kepada pihak UPU di talian 03 8883 5858 atau 03 8883 5848 atau 03 8883 5801 / 03 8883 5802 atau faks 03 8889 4260 atau e-mel : upu@mohe.gov.my

…………………………………………………………………………………………………….

Semakan Keputusan Permohonan e-Rayuan Kemasukan Ke IPTA Rayuan Fasa 1 Lepasan SPM/Setaraf Sesi Akademik 2010/2011

Laman Web :  http://upu.mohe.gov.my/portal/epanduan/rayuanfasa1.php

…………………………………………………………………………………………………..

Permohonan e-Rayuan Kemasukan Ke IPTA Program Pengajian Lepasan SPM/Setaraf Sesi Akademik 2010/2011

Bagi calon yang gagal menerima sebarang tawaran ke IPTA, mereka dibenarkan mengemukakan rayuan melalui Aplikasi e-Rayuan ke Bahagian Pengurusan Kemasukan Pelajar, Jabatan Pengajian Tinggi (Bpkp Jpt) dalam tempoh 10 hari bekerja selepas keputusan rasmi permohonan kemasukan ke IPTA diumumkan.

Laman Web : 

https://online.mohe.gov.my/upu/online1011/erayuanspm/mohon.php

PERINGATAN :

  • Permohonan dua (2) calon secara serentak dengan menggunakan komputer yang sama adalah tidak dibenarkan.
  • Sila masukkan Kata Laluan yang telah didaftarkan semasa mengisi maklumat permohonan.

PERHATIAN :

  • Aplikasi e-Rayuan dibuka mulai 1 Mei 2010 sehingga 15 Mei 2010.
  • Aplikasi e-Rayuan hanya dibuka kepada calon-calon yang telah mengemukakan permohonan tetapi gagal mendapat sebarang tawaran ke IPTA.
  • Pastikan anda menyemak permohonan e-Rayuan di laman SEMAKAN selepas melengkapkan permohonan.

Keputusan rayuan akan dimaklumkan pada minggu ketiga Julai 2010.

………………………………………………………………………….

Untuk Maklumat Yang Lain, Sila Klik :

1.  Semakan Keputusan Permohonan Kemasukan Ke IPTA Sesi Akademik 2010/2011 Bagi Lepasan SPM/Setaraf

2.  Pengesahan Penerimaan Tawaran Bagi Penuntut Baru Program Pengajian Lepasan SPM/Setaraf Ke IPTA Sesi Akademik 2010/2011

3.  Tarikh Pendaftaran Penuntut Baru Bagi Program Pengajian Lepasan SPM/Setaraf Ke IPTA Sesi Akademik 2010/2011

…………………………………………………………………………………………………….

Untuk maklumat IPTA / IPTS / Universiti yang lain, sila klik :

http://www.bumigemilang.com/?cat=11

………………………………………………………………………………………………………

24 thoughts on “Permohonan e-Rayuan Kemasukan Ke IPTA Program Pengajian Lepasan SPM/Setaraf Sesi Akademik 2010/2011

  1. bile keputusan rayuan ke IPTA nak keluar ? lamo dah nunggu nii

  2. serious??? betul ke keputusan rayuan keluar bulan julai?? bukan besok ke?

  3. bkn ke rsult ryuan kuar a week aftr trikh ryuan ttup???klu trikh ttup 15 mei, mknenyer mybe dlm 22 or 23 mei akn kuar…pning2..

  4. ha tu lahh. sptutnye esok la kuar result, dorg dah salah info la nii. tape kite tggu je esk cane.

  5. esk lar kuar.. xkan blan julai kowt.

  6. aq bha niey says:

    gud lark 2 all of u..
    hope my fren dapat…sy dapat uitm sabah…tapi frust x dapat matrix….cuz addmath E…..tapi pegi semak semula..then dapat results c+..tbh…btw all the best…

  7. bla la rsult rayuan ipta ni nk kuar???

  8. salam,
    kemasukn utk org yg wat rayuan ni bler ek.?

  9. bile keputusan rayuan upu 2010 kuar? xkn bln july kot.. bkn k arini kuar resultnya..kn2?

  10. Nape reslt rayuan ke IPTA x kuar arini?Bknke resltnye kuar a week after trkh rayuan tutp?peliknye!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  11. korang, kene tggu smpai 31 julai. kalo still tade lagi mknenya ryuan korg gagal. hmm i think baik you all go on je dgn mane2 kolej. buang masa je tggu. ntah dpt ntah tidak.

  12. huhu, wa ingatkan smingu lpas trikh tutup..

  13. hurm,,,e-rayuan for uitm ni 4 jun kuwa kan??ri ni la kan??

  14. hari ni result rayuan kuar, 4JUN2010, lps 12 tghari

  15. sape2 yang agak2 xdpt gak rayuan upu ni call sy k untuk kemasukan program uitm di kampus bersekutu uitm.. confirm dpt kerja juga selepas tamat pengajian..

  16. ble e rayuan bka agi r???xnak tgu lma2 nih..

  17. mohamad amzar lisa bin mohd ramli says:

    saya benar benar ingin menyambung belajar untuk menjamin mase depan saya.
    bidang yang saya pohong itu adalah untuk mencapai cita cita saya,dengan ini
    saya berharap rayuan saya ini diambil pertimbagan oleh pihak tuan….jika ada apa apa blh hubungi saya pada no selian 0176536645.saya juga berjanji jika rayuan saya ini diluluskan,saya akan belajar bersunguh-sungguh…..amin

  18. bila tarikh keputusan e rayuan ke ipta tahun 2011???

  19. aniez aneesa says:

    hye,,,salam,,,emm cmna nq wt rrr law kita ta isi fasa 2,,???still ley eply mna2 institusi pengajian ta?????aduh,,,pening nie,,,da isi fasa 2 pon,,,rekod ta ada lax ,,,hmmmm,,sapa2 ley tlong ta??????

  20. sy dah buat rayuan..tp sy xthu cm ne nk chek sy dapat or x..blh tlg bg thu sy ap web nk cheak keputusan rayuan n ble blh cheak..?

  21. assalamualaikum………hmmm sy nak tny la…cmne nak buat rayuan ni????sy nak sgt2 msuk ke politeknik ni….sy berminat sgt dgn politeknik ni…tlg ye bgtw cmne nak buat rayuan…..

Write a Comment