Rayuan untuk Kemasukan ke Kolej Vokasional, Sekolah Menengah Teknik dan Sekolah Menengah Vokasional []

.
.

Rayuan untuk Permohonan ke Kolej Vokasional, SM Teknik dan SM Vokasional Tahun 

  • Bagi yang tidak berjaya mendapat tawaran, mereka boleh membuat rayuan.
  • Rayuan boleh dibuat terus kepada Kolej Vokasional, Sekolah Menengah Teknik atau Sekolah Menengah Vokasional yang berkenaan.
  • Keputusan rayuan tertakluk kepada kekosongan tempat yang ada setelah proses pendaftaran pelajar yang menerima tawaran.

Maklumat Lanjut :

Sebarang pertanyaan dan maklumat tambahan boleh diperoleh dengan menghubungi Kolej Vokasional, Sekolah Menengah Teknik / Vokasional yang berhampiran atau Bahagian Pendidikan Teknik dan Vokasional di talian 03-8884 5154 / 03-8884 5031 / 03-8884 5073.

Untuk Rujukan Pelajar-Pelajar Tingkatan 4 dan 5 

Novel Bahasa Melayu Tingkatan 4 dan Tingkatan 5 :

Antologi Bahasa Melayu Tingkatan 4 dan Tingkatan 5 :

English Novels Form 4 and Form 5 :

………………………………………………………………………………………..…..……..

Untuk maklumat SMT / SMV yang lain, sila klik :

http://www.bumigemilang.com/?cat=68

………………………………………………………………………………………..……..…..

342 thoughts on “Rayuan untuk Kemasukan ke Kolej Vokasional, Sekolah Menengah Teknik dan Sekolah Menengah Vokasional []

  1. saya nak masuk ke sekolah teknik penang……nak buat rayuan …plss

  2. haziqah binti muharam says:

    salam.. saya kurang paham macam mana nak buat rayuan untuk masuk ke sekolah teknik.. tolong jelas kan pada saya ..terima kasih :)

    • assalamualaikum.. klau nk wat rayuan awk bley pergi kat skola yg awk nk msk.. mntak borng rayuan.. klau btul2 nk masuk.. ibubapa perlu bgi skongan spnuhnya.. bnykkn call skola berkenaan, mintak diberi pluang utk blajr kat situ,,tunjukkn kesngguhan nk msuk situ.. insyaallah dpt..smoga awk dpt msk skola yg awk nk msuk..

    • muhammad baihaqqi bin abu hassan says:

      salam saya kurang pahang macam mana nak buat rayuan untuk masuk ke kolej vokasionanl

      • wslm. Baihaqqi kena pergi ke kolej vokasional yang dipohon sebelum ini untuk buat rayuan. Kalau pergi ke kolej yang lainpun masih boleh dipertimbangkan kerana memang ada kes sebegitu. Yang penting pergi ke sekolah yang dihajati dan isi borang rayuan yang disediakan di pejabat sekolah. Cuba tanya kepada guru atau pegawai yang bertugas di situ apakah kursus yang masih belum penuh dipohon dan mohonlah kursus yang masih belum penuh itu. Kalau memang sungguh2 mahu menempatkan diri hendaklah bersedia untuk terima walaupun tanpa asrama. Jadi tandalah dalam borang itu ruangan yang kata “tidak” untuk penempatan asrama. Asrama boleh dimohon kemudian. Yang utama tempatkan diri di kolej dahulu. Ini meningkatkan peluang untuk rayuan itu diberi pertimbangan. Serahkan semula borang yang telah diisi disertakan dengan 1 salinan ic dan slip keputusan PMR kepada pegawai bertugas dan ucap terima kasih. Sebelum balik mintalah no telefon sekolah atau sesiapa yang perlu dihubungi untuk membuat susulan. Setelah serah borang bukan bermakna rayuan telah diterima. Biasanya dalam seminggu akan menerima panggilan telefon untuk ditemuduga. Kalau tiada panggilan selepas seminggu, telefonlah bertanyakan ststus rayuan itu. Jangan terlewat buat rayuan. Kebanyakan kolej menerima rayuan sebelum 1 Februari 2013. Untuk lebih ‘afdal’ mintalah ibu atau bapa pergi bersama. Ini menunjukkan kesungguhan. Jangan buat rayuan menerusi online kerana online tiada sentuhan kemanusiaan / tidak berjiwa walaupun ditulis secara merayu-rayu. Akhir sekali berdoalah semoga Allah memudahkan urusan untuk mencapai hajat kita mencari ilmu.

      • Salam …..saya sekarang tidak memohon kolej vokasional tanjung puteri,,,jadi bolehkah saya membuat rayuan??? Terima kasih…

    • xtau lar cam mna nk msuk kv

  3. izat izzudin bin sabri says:

    salam…..saya disini kurang paham untuk nk buat rayuan untok masuk ke vokasional……tolang jelaskan kepada saya…..dan saya harap dengan rayuan ini saya di terima masuk ke sekolah vokasional…terima kasih

  4. assalamualaikum….. saya daftar 2 tempat…. tapi ada tunjuk 1 tempat ja…. kalau saya tak dapat saya ingin membuat rayuan ke vokasional setapak atau Seri iskandar…. harap2 pemohonan saya diterima…. terima kasih….

  5. nadira rohaimi says:

    salam ,saya mahu membuat pemohonan kemasukan kolej vokasional..

    • boleh tak bagitau nak masuk sekolah vokisional perlukan berapa A

      • saya dah hantar pemohonan tapi saya tak tau macam mana nak semak pemohonan ini berjaya atau pun di tolak

      • saya dah buat pemohonan untuk memasuki SEKOLAH MENENGAH VOKISIONAL BUTTERWORT tapi saya tak dapat A dalam PMR boleh tak saya nak masuk bahagian barkery boleh tak BM =B BI=C MT=D SC=D SEJARAH= C GEO=D KHB=B PENDIDIKAN ISLAM =B

  6. nadira rohaimi says:

    salam ,saya mahu membuat pemohonan kemasukan kolej vokasional..saya harap dengan pemohanan ini saya dapat ke sekolah tersebut.. terimakaseh

  7. Fazira, elyana dan sakina says:

    kami bertiga ingin masuk ke kolej vokasional tetapi kami x dpt masuk… kami ingin membuat rayuan tetapi kami x tahu macam mana nak buat rayuan … harap anda dpt membantu saya…

  8. muhammad naim says:

    sye nk mohon sekolah menengah vokasional sri iskandar….tp macamaner nk bwad rayuan???

  9. rayuan hendaklah dibuat melalui surat.bagi yg nak bt rayuan…anda kena tlis surat sendiri kepada pengetua sek yg ada mohon.

  10. Amirul fiqree says:

    Saya kurang paham bagaimana cara untuk mendapatkan borang rayuan yang di muat turun dari internet atau bagaimana untuk mendapatkannya?

  11. Nuralia Shahira Mohamad Zain says:

    salam saya kurang paham untuk membuat rayuan untuk masuk ke sekolah vokasional. saya amat berharap agar saya diterima masuk ke sekolah vokasional ERT Azizah…ini kerana amat berminat dibidang tersebut…harapan saya rayuan saya dapat diterima oleh sekolah tersebut…terima kasih.

  12. saya nak rayuan ke Sekolah Menengah Teknik Kuala Selangor ,
    permohonan saya tidak berjaya ,saya harap pihak sekolah dapat pertimbangkan rayuan saya

  13. keputusan PMR saya tidak memuaskan ,dan permohonan saya ke Sekolah Menengah Teknik Kuala Selangor tidak berjaya .Disini saya ingin membuat rayuan dan saya amat berharap pihak sekolah dapat pertimbangkan rayuan saya ini ,sekian terima kasih :)

  14. muhd azrie afnan bin azhar says:

    salam, saya nak sangat masuk ke smt, tapi permohonan saya tidak berjaya. kalau ada kekosongan saya mohon sangat2 supaya saya di beri peluang. terima kasih

  15. aishah mustafa says:

    SALAM..macam mane ek procedure nk buat rayuan..plez help mee..huhu..what kind of form need to send to sekolah mngh teknik yg kite nak tu???

  16. salam..saya ingin memohon rayuan ke sekolah vokasional..tetapi saya kurang faham untuk membuat rayuan tersebut. Tolong jelas kan pemohonan tersebut kepada saya.Saya berharap dengan rayuan saya ni saya terpilih untuk memasuki ke sekolah vokasional yang saya mohon. Akhir kata saya mengucap kan ribuan terima kasih atas rayuan saya.

    • asalamuaikum,saya mahu mohon kemasukan ke sekolah vokasionl..kerana saya sangat minat dgn teknit saya arap dpt msk sekolah vokisional

  17. Meor M.Fazrul Adly says:

    PMR saya dapat 3A 4B 1C….tapi mengapa saya tidak dapat masuk sekolah teknik????….jadi saya terpakasa membuat rayuan untuk masuk ke sekolah teknik tunku abd rahman putra pp…..tapi bagaimanakah caranya untuk membuat rayuan itu????

  18. saya…d sini..
    saya nk wat rayuan..tapi xtau mcm new!!! tu yg buat saya pening..tolong ajo saya..pleasse help my rayuan

  19. nor'ainaa nadhirah bt mohd nor says:

    slm,,, cm new nk wt rayuan tu????
    sy xphm…. g1 cm new itew nk twu sme ad itew dpt or x twaran itu…
    tlong jelas kn…
    tq..

  20. salam. macam mana nak buat rayuan?? saya kurang faham.

  21. nak kena call sekolah 2 ke???

  22. saia mahu mohon kolej vokasional di kluang buleyy bntuu saiaa tuan ?

  23. .nak sangat2 msok skola tuhh . mmg mnat nak msuk ..

  24. ezzul asyraf bin amran says:

    Salam saya gagal untuk memasuki smv.boleh tak bgtau smv mana yang ada kursus yg berkaitan dengan masakan atau katering.harap kerjasama untuk bantu saya ingin memasuki smv.sekian terima kasih

  25. saya nk tanya…bolehkah saya memohon ke sek vokasional/teknik walaupun selepas tarikh akhir yg telah diberi iaitu 19 Dis 2011…

  26. sy mhu masuk sm vokasional shah alam bleh bantu saya….

  27. muhammad Aniq says:

    pihak yang berkuasa, saya ingin membuat rayuan untuk memasukki sekolah teknik tak kira dimana-mana tempat di malaysia ini kecuali sabah dan sarawak.saya tidak mengetahui yang borang permohonan ke sekolah teknik perlu diisi sebelum keluar result PMR.tolonglah pihak berkenaan terima lah rayuan saya ini.Amin

  28. saya nak mohon ke kolej vokasional di pengkalan chepa.tapi saya tak jumpa di mana e rayuan…

  29. MUHAMAD NOR FITRI says:

    ASSALAMUALAIKUM…SAYA INGIN MEMBUAT RAYUAN KE KOLEJ VOKASIONAL SESI 2012..

  30. bagai manakah untuk saya membuat rayuan ke sekolah teknik dan vokasional dalam masa terdekat….

  31. fazira atika says:

    bagaimanakah caranya untuk sya mnukar kolej sekiranya saya mndapat tawaran untuk prgi ke sekolah tersebut

  32. muhammad hafiz says:

    saya telah mmohon smv kluang, tapi tidak diterima . bilakah tarikh utk buat rayuan secara online.

  33. Anak saya Nurul Dinie Hawa menerima tawaran ke SM Teknik Langkawi menerusi sms kemudian saya telah membuat panggilan utk bertanya dan kerani yg menjawab berkata sekiranya telah membalas sms TERIMA kami hanya mnunggu surat tawaran. Yang amat menyedihkn kami telah membuat persiapan dengan penuh semangat tetapi bila membuat semakan di web mengatakan permohonan tidak berjya kami perlu membuat rayuan sekiranya mahu. Saya sangat sedih dan musykil tolonglah pihak Pengetua meyelesaikan persoalan ini. Sekiranya tidak berjaya kenapa menghantar sms tahniah.

  34. saya nk cngt2 mcok k sekoalh smv tpy xdpt saya dah wat rayaun tpy xtaw ley dpat cm ne nk tgok.

  35. tlong tma saya plzzzz!!1sya mrayu sngt nip

  36. chewingum shah says:

    sye nak gaki mcok tekmik,, nper tx amek sye,, plezzzz,,,,

  37. sharifah nursafura'a says:

    Permohonan pertama gagal, Saya merayu untun memasuki Kolej Vokesional di bandar Muadzam Shah,Atau mana mana Sekolah Vokesional Boleh menerima Dengan Keputusan Yang Diperolihi.(Kalau Boleh Di Negeri Pahang)

    Keputusan Sebenar PMR B.Malaysia =B
    B.Inggeris =E
    Mathematics =D
    Science =D
    Sejarah =D
    Geografi =D
    KHB-Ekonomi Rumah Tangga =C
    Pendidikan Islam =D

  38. sy nk masuk smt ampangan dah isi borang permohonan.bila sy dpt tahu keputusannya?

  39. apiz batang kali says:

    aku nak masuk voka…tp mngapa pinangan aku di tolak..ap kurang nye aku????aku hina sangat ke?????knp smua buat aku mcm ni???knp sngop bwt aku mnagis????knp dunia ini tidak adil???knp dunia ni kejam????aku sedar yg aku ni hnya sampah masyarakat???tppp,,,ap salhanye bg aku pluang kali prtama dn terakhir????ya allah kau dgr la rintihan aku inni…amin………..

  40. macam mana nak buad rayuan for smv . saya kurang faham laa . can u explain to me ?

  41. Assalamualaikum.. saya, putri nasteeka dan dua orang kawan saya iaitu emileen dan syahera dari sekolah Sekolah Menengah Kebangsaan Sultan Ibrahim(1), Pasir Mas, Kelantan ingin maembuat rayuan untuk kemasukan sekolah tersebut. Kami juga telah diberitahu oleh cikgu kami tarikh akhir borang tersebut sudah lepas. Persoalan kami sekarang, bagaimana kami bertiga boleh membuat rayuan yang boleh diterima belajar di sana? dua orang daripada kami dari aliran kelas sains teringin menjadi seorang arkitek, adakah akan diterima? bagaimana pula yang bukan daripada aliran sains, diterima? Sekolah vokasional untuk masuk dalam jurusan arkitek tersebut berada di mana?

  42. Nurul Shamira says:

    salam,saya nak tnya mcm mna nak buat rayuan utk msuk ke skolah SMV TEMERLOH.PLEASE SANGAT2!!

  43. macam mne nak buat rayuan??? sye nak kolah vokasional…… pls… :(

  44. sye nak tnye…bleh x kte bt rayuan unutk kmasukan ke sek teknik mlalui online walaupun sebeluym nie sye x isi borang kemasukan…..

  45. nadiatul nazirah binti norulhisham says:

    salm sye nk membuat rayuan tlg la sye hendak masok kew teknik vokasional taiping ,perak
    saye harap pihak sek memberi sye peluang untuk masok ke sek vakasional taiping ,perak

    terime kasih saye harap sangt :-)

    • Badrul hilal zainurdin says:

      hye…bleh berkenlan….sye harapp kte leyh kenal lam fb…pleaazz.nie nme fb sye…mohd badrul hilal…add pleass

  46. Badrul hilal zainurdin says:

    salam…saya ingin membuat rayauan…bleh tunjukkan cara-caranya….

  47. ammar azraei says:

    salam saya ingin mengemukakan soalan..bagaimanakah hendak membuat rayuan untuk kemasukan sekolah menengah vokasional..

  48. mohammad fareez haikal b amran says:

    salam . sye nak buat rayuan . sye nak masuk ke sekolah menengah vokasional kota tinggi . keputusan PMR dye 1B3C4D . SYE HARAP PIHAK SEKOLAH DAPAT TERIMA SYE . SYE AMAT ALU-ALUKAN JAWAPAN DARI PIHAK SEKOLAH .

  49. kenapa permohonan saya di tolak ?? :’(
    saya tak perapa paham lah pasal permohonan rayuan ?
    tolong jelas kan ?
    saya nk sangat2 masok ker sm vokasional lebuh cetor ( ipoh )
    PMR : 1A 1B 2C 4D
    ta kn ta dpt . .
    kwn sye keputusan terok drpd saye tapi dpt masuk ker sekolah tersebut . .

  50. Tengku liyana says:

    salam.saya nak buat rayuan ke kolej vokasional.result saya
    BM:B
    BI:C
    MATH:D
    SCIENCE:C
    SEJARAH:D
    GEO:B
    KHB:C
    PAI:A
    BAHASA ARAB:E
    SAYA HARAP PIHAK TUAN/PUAN DAPAT MEMBUAT PERTIMBANGAN.TERIMA KASIH…

  51. muhammad nurazri says:

    sekolah terbaekkk!!!!!!!

  52. muhammad irsyad shafiq says:

    salam. saya ingin sangat mengikuti kursus pengaturcaraan komputer di sekolah menengah vokasional port dickson. harap permohonan saya dipertimbangkan. tq.

  53. KEPADA RAKAN2 UNTUK MAKLUMAT TENTANG SMKT DAN SMKV SILA LAYARI DILAMAN WEB DIBAWAH.

    http://www.moe.gov.my/bptv/

  54. nur ain najwa binti samad says:

    saye dh buat rayuan kt smv kajang,,tp tk dterime,,result pmr sye 2A3C3D,,tp sye tk phm dan tk thu mcm mane nk buat rayuan,,tolong sye,,

  55. Salam . Saya dan rakan saya dr SMK Skudai , memperoleh keputusan yg agak truk dlm PMR . Saya 3B 3C 2D nd kwn saya 4B 2C 2D . Sek kami sedia maklum dh full dh pun tp masih rmai lg pelajar yg memohon sek disitu , tpaksa ditolak oleh guru-2 kami . Pembelajaran kami dlm satu kelas hampir 50 org setiap kelas dan saya serta kwn saya bsedia undur diri dr sek itu kerana kesempitan yg dialami . Boleh bantu saya dlm mnyelesaikn masalah ny tk ? Saya dan rakan saya tlewat utk memohon Sek Vokasional Tanjung Puteri , JB .

  56. mohd fahlul amri b alias says:

    assalamualaikum…saya nak buat rayuan ke kolej vokasional wakaf tembesu.saya dapat 3b4c1d… saya kurang faham macam mana nak buat rayuan..tolong jelaskan kepada saya…

  57. sye nak buat rayuan nk msuk kolej vokasional
    sye hrap pihak tuan dapat menerima sye
    sye tlah meminta rayuan tetapi tiada jawapn

  58. Mohd Hakim Bin. Norizal says:

    salam… saya ingin membuat rayuan masuk ke vokasional Setapak Kuala Lumpur atau Seri iskandar Perak… harap rayuan saya diterima… Terima Kasih…

  59. MUHAMMAD HARIS BIN JOHARI says:

    Salam. sye ingin membuat rayuan untuk memasuki ke sekolah vokasinal setapak.Sye berharap agar dpt memasuki di sekolah tersebut..

  60. nurul izzati says:

    Assalamualaikum…kalau saya mahu membuat rayuan melalui online bagaimana ye? :)

  61. salam .
    mane link utk rayuan ke smk teknik tuh ?

  62. MIOR MOHAMAD HANIF says:

    SALAM..SYE MAHU MEMBUAT RAYUAN BAGAIMANKAH UNTUK MEMBUATNYEW??

  63. mohamad izzat firdaus says:

    Assalamualaikum…kalau saya nak buat rayuan untuk masuk ke smk tekni tu macam mane???

  64. salam sye nak buat rayuan untk msuk ke skolah vokasional kuala terengganu
    saye harap phak tuan dpat menerima sye
    sye nk sngat2 msuk ke sekolah tuan
    terima kasih tetapi sye xthu mcm mne nk buat rayuan
    tolong jlaskn kpda sye

  65. Assalamualaikum..

    Memandangkan sekarang musim kemasukan sekolah teknik dan vokasional.
    saya dapati ramai peljar2 yang beria2 untuk masuk ke sekolah teknik…
    ada yang result teruk dapat masuk juga ada yang result hampir bagus juga tidak dapat masuk.dengan Keputusan 7A 1B pun ada juga ada yg permohonan ditolak dan terpaksa masuk membuat rayuan…hmmmm.berdasar apakah penerimaan permohonan ini..adakah siapa cepat daftar dia dapat dulu.atau adakah disebabkan faktor2 lain.Yang penting kat sini adik2 janganlah kerana nak glamour masuk ke sekolah teknik..tanya pada diri sendiri untuk apa adik2 masuk kesekolah teknik.Kejar glamour atau kejar ILMU..boleh kah adik2 belajar setekun yang mungkin untuk SPM akan datang?Akan banyak dugaan dan cabaran semasa dalam asrama sekolah teknik..bolehkah adik2 hadapi cabaran2 tersebut..Kalau tak jangan BUANG MASA IBU BAPA adik2 membuat rayuan masuk ke sekolah teknik.Sebab sekolah teknik dan sekolah biasa sama sahaja.takde beza pun.yang penting kat sini selepas SPM apa hala tuju adik2….siap kan perancangan adik2 bermula sekarang untuk SPM dan selepas SPM…sekolah berdekatan dirumah lagi best..Sbb takde sape nak raging kat DORM nnti..baju2 pun tak hilang.selipar tak hilang.duit tak kena rambat..xde lah senior2 nak anti kite memanjang.Satu lagi takde la warden asrama nak sebok pasal hal kite…..gud luck semua…belajar kat mane2 pun sama je..jgn sedih klu gagal masuk sekolah teknik..

  66. mana tmpat nk download bornag rayuan nye..bodoh..

  67. INTAN SYAHIRAH says:

    salam, saya berminat untuk memasuki Sekolah Teknik Pertanian Chenor, saya tidak memohon sebelum ini dan saya akan cuba membuat rayuan. saya harap dengan keputusan ini saya di terima :) Inshaallah

    PMR 2011
    BAHASA MELAYU- B
    BAHASA ENGLISH-B
    SAINS-B
    SEJARAH-A
    GEOGRAFI-B
    KEMAHIRAN HIDUP-B
    PENDIDIKAN ISLAM-B
    MATEMATIK-D

  68. cye nk g p.d…please..nk cgt2

  69. cya nk buat rayuan ke sekolah vokesional port dickson..please trime cya dipipak cne….

  70. ASSALAMUALAIKUM.
    Saya di sini bukan untuk membuat rayuan tetapi ingin bertanya suatu soalan. Saya tidak pasti yang saya ni layak masuk ke SMV Kuala Kangsar, Perak atau tidak? Keputusan PMR saya mendapat 5A2B1C. Saya lihat di web mengatakan bahawa saya harus menghubungi sekolah tersebut. Kenapakah saya tidak mendapat surat pemberitahuan? Selain itu, saya ingin menanyai tentang rakan saya. Dia juga ada memohon ke SMV Kuala Kangsar, Perak tetapi dia gagal. Kami memilih bidang yang sama seperti bakeri dan ketering. Jika dia ingin membuat rayuan di sekolah tersebut, apakah yang perlu dia lakukan?

  71. bile borang rayuan nk kuar erk ?

  72. SiTi HaJaR SeHaN says:

    salam…. saye nk buat rayuan ke smv ert azizah…! tolonglah saye betol 2 nk masuk kat sane…

  73. izat izzudin bin sabri says:

    salam…..saya x faham ah untok buat rayuan ke smv….saya berharap agar rayuan ke sm vokasional kajang diterima….tolaonglah saya btol2 nk masuk ke sane

  74. Mohd Fitri Bin Azhar says:

    Assalamualaikum.sya ingin membuat rayuan…

  75. adik2 borang rayuan boleh di dapati di laman web sek teknik/vokasional yg kita pilih….sila ke link ni http://www.moe.gov.my/bptv/
    pilih dulu SMT/SMV mana yg gagal dlm permohonan

  76. Sy nk buat rayuan.mcm mana nak dptkan borang rayuan online?email sy.pls.

  77. Sy nak buat rayuan secara online tu.mcm mana eh?email sy.pls.

  78. ASSALAMMUALIKUM ! !…saya nak tanya…saya da isi borang permohonan kemasukan sekolah vokasional mohd zin di melaka…pada 26 disember 2011..tapi sehingga kini tidak ada apa~2 pemberitahuan…saya mushkil adakah saya di terima atau sebaliknya…saya masih tertungu~2 ..jika saya tidak dapat saya redha..tapi tolong beritahu…

  79. Salam Sejahtera Dan selamat pagi. Saya ingin bertanya, bagaimana untuk memohon kemasukan sekolah vokasional Daerah Batu pahat. Boleh terus datang untuk urusan permohonan atau ada cara lain. Saya memang sangat berminat untuk mengikuti program yang disediakan.

  80. zahrul b. hamzah says:

    saya nk buat rayuan sekolah vokasional ampangan …
    saya berharap dapat masuk …

  81. salam…saya ingin bertanya. sekiranya saya ingin memohon ke sekolah menengah teknik walaupun saya telah menerima tawaran ke sekolah menengah vokasional dan telah menolak tawaran tersebut,bagaimana saya boleh rayuan untuk mohon semula ke sekolah menengah teknik?…saya harap saya rayuan dapat diluluskan….terima kasih….

  82. salam….saya betul-betul ingin pergi sekolah menengah teknik yang berhampiran contohnya di Kuantan walaupun saya tahu tarikh telah ditutup.saya amat berharap permohonan saya diluluskan dan masih ada kekosongan asrama dan kursus di sekolah yang saya ingin mohon dan akan mendapat jawapan dari pihak tuan/puan secepat mungkin.
    PMR : 8A
    saya harap sangat permohonan saya nanti akan diluluskan secepat mungkin.
    (kerana saya tidak mahu ketinggalan pelajaran)….sekian terima kasih….keprihatinan pihak tuan/puan amat lah saya hargai…

  83. Amrina Nasaruddin says:

    Assalamualaikum. Saya ada mohon Teknik Tuanku Jaafar and saya tak dapat. Then, saya dah buat rayuan. Macam mana saya nak tau yang rayuan saya tu telah diterima dan samaada saya dapat masuk ke teknik atau tidak? Harap anda dapat menjaab soalan saya. Terima kasih

  84. asmekom….sye daaa mhon dkt skolah teknik pdg johor bahru tpy x dpt..nk mhon dkt btu pht cm new

  85. kwn sye dye nk msuk skolaa vokasional….tpy dye x isi borang bley kew dye msuk…nk ryuan scara onl;ine laman web nye apew

  86. saya alif asyraf . saye nak masuk sekulah teknik kajang lah .. nak ambil bhagian automotif .. spe leh tolong . saye nak belajar kemahiran yg saye minat dari kecik .. please x3

  87. dh try cari byk kali untuk rayuan online ke sekolah teknik @ sv @ kv ..
    tp x “BERJUMPA-JUMPA” pon dengan laman web yang mengandungi borang permohonan secara online ..

  88. letih….sekolah cakap buat rayuian online…cari kat laman web sekolah…tak de pun …oiiii mana nak cari ni…..

  89. tolong r… saye nk sanggat sekolah vokasional…..

  90. tlnglah jwb prtnyaan sume diatas pleazew!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  91. saya nak masok sm vokasional SANGGANG, Temerloh

  92. pliss gtaw cmne nax rayuan online . . plisssssssssssssssssss !!

  93. izaty natashya says:

    macam mane nak buat rayuan ke teknik vokasional arh? keputusan nih agak agaknye vboleh diterima x? 3B5C saya nak buat rayuan ke sekolah teknik ERT AZIZAH macam mane? saye perlukan pertolongan

  94. nurfasha binti mustapa says:

    saya nak masuk vokasional dekat-dekat termeloh boleh tak tolong?….

  95. sy dah g ec borg ryuan at smv pd…die ckp pape nnty dye akan kol..tapi takde respon pon..tpon skola smv pd..dye ckp soh cek kt lmn web..cnerrr nk cek nieee…????

  96. saya nux membuat rayuan untuk memasuki sekolah vokasinal puteri temerloh ..bagaimana cara nye ?

  97. sy nk bt rayuan ke kolej vokasional besut,tp cmne nk buat….

  98. nur azzlina azzurina binti azmi says:

    nak masuk skola teknik. tapi keputusan tak memuaskn. bley masuk ka? 2A 5B 1D.

  99. salam .. saya nak buat rayuan untuk ke sekolah menengah teknik kuantan atau vakasional kuantan .. tapi saya tak pham cara-2 nak buat rayuan tu .. ley tolong ajakan tak ?? atau bagi link untuk membuat rayuan tersebut .. terimakasih,.

  100. syafiQah emyLia says:

    saye nak buat rayuan dekat padang rengas kuala kangsar.. tp bley diterime lagi x…??? saye dah isi b0rang secare 0n9 dah hari tu.. tp saye trsilap bg keputusan… s0o saye nak buat rayuan kat sek0lah tu… sempat lagi x..??? atau tawaran rayuan telah ditutup…???

  101. Mohd Hiaqal Afiq says:

    assalamualaikum…sye nk buat rayuan untuk masuk ke sekolh teknik dan vokasional..sye bermint untk msuk ke sekolh tersbut..sye hrp sye diterima di sekolh tersbut..please…tlong lh…

  102. salam,saya ingin masuk ke sekolah vokasional di kulim tetapi saya tidak mendapat tawaran ke sekolah itu,saya sangat berharap agar dapat masuk ke vokasional,aminn

  103. salam,
    saya nak msuk smt teknik tawau…
    tp sy xtau cmana nk buat rayuan..
    smada nk pg kt skola tu atau call je skola tu…
    nk bt rayuan scara on9 x jumpa2 plk laman web tu…

  104. tolong jwb soalan sya…..sya berharap sgt nk msuk tknik twau ni…

  105. salm sy ni nk ryuan secara onli blh k ,sy nk gi seklh vokisnl kt pc atau pastr mas???spo yg bt ryuan tu tlg ejh sy???

  106. mohammad syawal says:

    salam saye hendak membuat rayuan smv tetapi tak de pon borang nyer….

  107. macam mane nak buat rayuan ke sekolah teknik? keputusan saya
    BM : A
    BI : B
    sc : A
    MT : A
    SJ : B
    GEO : B
    KH : A
    AG : B
    =4A 4B,saya nk mohon sekolah teknik perdagangan JB .

  108. saya dpt 5a 2b 1c mohon vk online lagi pun tak dapat pas tu mohon teknik pun tak dapat habis camna.tolonglah saya nak masuk sangat

  109. nur syazana bt noor adzmi says:

    assalamualaikum sayainginmembuat permohonan dan rayuan mana-mana teknik yang masih kosong kerana saya amat meminati pada kemahiran .saya harap sangat anda dapat membantu .terima kasih .

  110. fatin nur syafiqah says:

    bleh lgi kew nk wt ryuan di SEKOLAH MENENGAH TEKNIK PENGKALAN CHEPA….

  111. salam .
    saya nak buat rayuan untuk kemasukan ke kolej vokasional di muadzam shah dan ingin mengambil kursus kulinari . beberape minggu yg lalu , saya ada hantar surat rayuan ke sana . tapi takde respons lah . camner eak ,,

  112. saya nak masuk sekolah smv tapi tidak tahu mana nak buat rayuan,..kalau boleh saya nak mintak tolong

  113. Tolong lah…saya sudah pun membuat rayuan dan telah di tawarken tempat di SMK Teknik Gombak. Tetapi tanpa asrama, saya duduk di Kelang, susah lah nak ulang alik kalau tak di beri Asrama. Kata HEM, Asrama akan di beri bila ada kekosongan tetapi takut kalau tak dapat. Tolong saya boleh tak?

    • Bila dah dapat tawaran pergi dulu mendaftar. Asrama tu nanti cuba mohon semasa mendaftar. kalau ada kosong alhamdulillah tetapi jika tidak ada kekosongan bincang lah dengan kawa-kawan lain semasa mendftar. Pakat-pakat dengan mereka untuk mencari rumah sewa yang berhampiran dengan sekolah

  114. Shaherah Binti Shahrom says:

    saya ingin memasuki ke sekolah vakesional azizah,, terima lah saye,, saye sudah tidak tahan berada di sini,, selain itu, saye juge ingin mendapat pengalaman untuk tinggal di asrama,, sekira saye dapat,, saye akan belajar bersungguh-sungguh,, dengan minat saye itu, saye harap pihak tuan/puan boleh pertimbangkan,, sekian,, wasalam.

  115. salam.. sy memg x fham nk buat rayuan mcm mana.. harap SMT @ SMV boleh mempertimbangkan lagi permohonan sy untuk msuk ke SMT @ SMV.. please !

  116. macam mana nk buat ryuan nyh…!!!!

  117. muhamad nazrullah says:

    asalamualikum,bgi pehak skolh vokesional sy mryu sgt2 kt puan tuan sy dh buat dh rayuan kt skolh knape sy x dpt puan ckp pgiln kdue sy dpt tpi x dpt npe lh jdk cm ni,sy harap sgt sy nk sgt mse dpt saye crah puan tlg lh lau d kosg tlg lh hubgi nbor 0173170041 sbb saye bermint dlm kmahrn tlg puan sy mryu sgt puan tlg puan cume allah j thu jse tuhan kt puan tlg sye puan ble ade kosog t a puan k asalamualikum…

  118. Nurul Nabilah says:

    salam….,,sy pljar sklh vkasional temerloh…,,ingin mmbuat rayuan prtkaran ke sklh vaksional kemaman trg…,krne sbb trtntu….,sy brhrp sngt2 pd phak puan spye sy dpt brtkar …..bg mnylsaikan mslh trsbut….

  119. Azizah Mat Antong says:

    Assalamualaikum… saya ada membuat surat rayuan kemasukan anak sulung saya Raunah Saihah Bin Zailani K/P : 961008015016 ke Sek Vok ERT Azizah bertarikh 09.01.2012 melalui penghantaran terus ke kaunter sekolah. Namun sehingga kini tiada sebarang berita. Besarlah harapan says agar anak saya di terima masuk.

    Sekian terima kasih.

  120. nurainjamaluddin says:

    assalamualaikum .. saye nk nak buat rayuan untuk sekolah menengah teknik .. mcm mane saye nk buat rayuan ?? saye x faham lah ..

  121. askom , sy igin mrayu untk msuk smv segamat .. pliizzz

  122. hidayah idris says:

    saya nak buat rayuan saya nak masuk smv kuala kangsar

  123. Nak masuk SMV kena ada berapa A untuk Pmr ye?

  124. Anonymous says:

    boleh saya but rayuan nak pergi sekolah smv tanjungputri

  125. bolehkah beritahu cara untuk membuat rayuan ke KPLSPM 2012 ? saya telah gagal dipilih untuk temuduga ambilan jun ini…jadi saya ingin membuat rayuan. tolong beritahu saya juga tarikh semakan rayuan ini….terima kasih !!!

  126. saya nur dari smk usman awang , saya dapat keputusan teruk dalam PMR iaitu 1B 4C 3 D . saya nak sangat mohon sekolah teknik tanju7ng puteri jb ..

  127. assalam , nk tnye ni , kalau nak msok sekolah teknik , nk kne tgok result PMR ke ? :c

  128. saia nk msok vokasional mcm mne ekk

  129. nur aliff iman says:

    assalamualaikum…sy nk tnye ??mcm mne nk mhon ke skola smv kajang??adkah sy perlu ke sne utk mmhon atau mlalui telef0n??sbb sy nie dduk dkt kuantan..sy brskola dkat smk pelindung..sy ingin mmhon ke skola smv kajang..bleh bgatu sy bidang apa yg ad di skola trsbut??

  130. farah wahidah rahim says:

    asalamualaikum saya nak masuk ke sekolah menengah kolej vokesional banting so cam ner nak mohon ner?

  131. farah wahidah rahim says:

    asalamualikum

  132. ZULKHAIRI BIN MOHD ZALAINI says:

    Salam.,saya ingin memohon kemasukan ke kolej vokasional.

  133. AHMAD SOLAH BIN MOHAMAD ASRI says:

    Asalamulaikum, saya ingin sangat memasuki kolej vokasional kerana itu inpian saye dari dulu. dan keputusan saye sangat teruk dalam percubaan PMR baru2nie iaitu 1B4C2D1E. Dan saye akan meningkatkn usaha dalam peperiksaan sebenar PMR nanti. itu saje comen yang dapat diberikan oleh saye. saya dan teman saya iaitu zulkhairi berharap permohonan kami diterima…

  134. mcm mana nak buat rayuan…

  135. Ayu mawarni bt zulkifle says:

    As’salamualikum.. sy Ayu ingin membuat permhonan untuk masuk ke sekolah menengah vakasional pengkalan chepa . sy brharap agar dapat memasuki sekolah ini…

  136. boley tw x biler borang nk kuar??? sye dh pening ni,, ari 2 ckp 17/9 ,, tp , biler cek 1 borang pon x derrr ,,, terutamanye borang kemasukn ke kolej vokasianal,, hehehe ,, t bri tw yup biler keluar ,,sye x sbar nk masok,,

    tq
    asslmualaikom

  137. akmal zarif bin manaf says:

    saya nak memohon ke sekolah teknik vokesional simpang sanggang

  138. mcm mne nx mohon..x pham la

  139. kaifa noorhawa binti mayudin says:

    boleh tak saya tahu laman web online untuk daftar masuk ke kolej vokesional

  140. assalammualaikum sye hendak memohon masuk ke sekolah vokasional teknik ipoh perak sebab keluarga sye susah dah pengangkutan jauh tapi sye hendak masuk ke sekolah teknik ipoh kerana ia dekat dengan rumah saye . harap balas amin

  141. ahmad faiz bin ahmad azhar says:

    saya nak masuk sekolah menegah teknik kajang.. tapi pelajar tidak beberapa bagus boleh ke saya masuk.. harap2 saya dapat masuk sekolah tersebut..plz2…

  142. mohd haziq bin abd rahim says:

    tolong beri peluang saya msuk ke sekolah vokesional…..

  143. NUR NADIAH BINTI MOHD ZULKIFLI says:

    Saya teringin sangat nak masuk kolej vokasional…saya mahu mohon untuk masuk ke kolej vokasional setapak,di Kuala Lumpur…saya harap permohonan saya diterima… :D ^_^

  144. NUR ARISA BINTI ISMAIL says:

    Saya teringin sangt nk masuk kolej vokesional at setapak..sya haranp sye dpat diterime…:D

  145. NUR NADIAH BINTI MOHD ZULKIFLI says:

    saya..teringin sangat nk masuk kolej vokasional kt setapak,Kuala Lumpur..saya harap sya diterima masuk…:D ^_^

  146. saya ingin masuk ke teknik tanjung kolej vokasional di johor bahru pada 2013

  147. saya ingin masuk ke sekolah kolej vokasionaldi alor star kedah pada 2013

  148. mcm mny nak buat rayuan msk kolej vokasional pleas help me

  149. SALAM..saya nak mohon kolej vokasional ipoh@ seri iskandar…tapi saya x tahu nak mohon macam mana….boleh tolang saya…saya nak sangat masuk kolej vokasional…tolang terima saya…

  150. nur natasha afiera says:

    salam , sy na msuk teknik vokasional wakaf tembusu kuala terengganu secara on9 . tpi sy tak thu na buad mcm mne tu . tlongtnkjuk kn bule ?

  151. bunga kertazz says:

    nak masuk teknik n vk tapi tak tahu nak ambil jurusan ap … hurm

  152. saya nak masuk ke sm teknik kajang tapi dalam borang permohonan tu takde tulis nama sekolah tu pun.. macam mana saya nak masuk ye? boleh tolong jelaskan? terima kasih :)

  153. tolong saya .. saya nak sangat masuk smk teknik , saya dah buat rayuan , tak tahu lh samaada saya masuk atau tidak , YA ALLAH PADAMU SAJAKU BERSERAH , saya memang sangat nak masuk smk teknik , mari kita sama2 DOA-KAN ….. kejayaan wajib kita kejar-kan…jangan putus-asa.. jom kita usaha bersama-sama … ok… :) :) :)

  154. SAYA SUDAH MENDAFTAR , TAPI BILA KEPUTUSAN PERMOHONAN AKAN DAPAT YEH ??? MASUK TAHUN 2013 KE !

  155. SAYA INGIN MEMASUKI KOLEJ VOKASIONAL SERI ISKANDAR RESULT SAYA 6D 1C 1E SAYA HARAP PERMINTAAN SAYA DAPAT DIPERTIMBANGKAN DENGAN SEGERA..

  156. MUHAMMAD HAQIMIE BIN MOHD NORDIN says:

    saya btul2 nk masuk SMK TEKNIK…..

  157. As salam, saya spt nama di atas ingin membuat rayuan untuk kemasukan ke Sekolah Teknik Johor Bahru 2013. Dibawah ini adalah keputusan sebenar PMR 2012 yang sudah diumumkan baru-baru ini:
    BM – A
    BI – A
    MATEMATIK – A
    SEJARAH – A
    KH(KEMAHIRAN TEKNIKAL) – A
    SAINS – A
    PENDIDIKAN ISLAM – A
    GEOGRAFI – B

    ANGKA GILIRAN: JA041K020

    Mohon pihak tuan dapat mempertimbangkan permohonan ini. Moga hasrat saya ini mendapat perhatian dari pihak tuan.

    Sekian, terima kasih…..

  158. SITI NABILAH JASMADI says:

    MACAM MANE NAK DAFTAR MASUK SEKOLAH VOKASIONAL BATU PAHAT

  159. salam,jika keputusan saye 4a4b , layak atau tidak permohonan ke sekolah teknik untuk aliran sains pertanian diterima?

  160. salam . saya sepeti nme diatas memohon di smv ert setapak dengan kawan saya nur syahirah . saya dgn kwn sye betol-betol nk msuk sekolah itu . bila ye dpt surat penetahuan itu ?

  161. salam.. nak tye… dlm permohonan masok ke kolj vokasional tu..die nk result pecubaan kn?? kalau nk masokkn result pmr boleh x??sebab result percubaan sye kurang memuaskn dripad yg resutPMR ni..harap tlong balas..terima kasih:)

  162. muhammad izlan bin md hanapi says:

    salam…sya muhammad izlan..
    sya ingin memasuki kolej vokasional kluang…
    sya mendapat keputusan 3-c , 3-d , 2-e…
    sya harap pemohonan sya di terima…
    >_<

  163. saya nak tanyerr mcamne nk apply utk adik sye ….tarikh dah tutup…prosedurnya mcmnerr….sy apply urk rayuan second intake kerrr….ke mcmnerr..harap dapat membantu….

  164. Ayue Nakal Nakal says:

    saye nak buat rayuan masuk ke kolej vokasional bagi tingkatan 5..bagi tahun 2013..

  165. assamualaikum..
    bila bole buat semakan bagi permohonan ke kolej vokasional..
    dan macam mana hendak semak permohonan tersebut .

  166. SELAMAT SEJAHTERA.SAYA NAK MASUK KOLEJ VOKASIONAL PORT DICKSON.SAYA DAPAT 3B 4C 1D DALAM PMR.SAYA HARAP PERMOHONAN SAYA DITERIMA

  167. Qidir khalid b. muhamed says:

    sye nk msuk kolej vokasional tpi cam ne nk isi brng kemasukan kolj vkasionl…
    help me…

  168. Qidir khalid b. muhamed says:

    sye nk msuk klej vokesional kedahh cmne..

  169. i nak masuk ke sekolah vokasional…………tolongla””’

  170. saya nak masuk ke sekolah vokasional…..tolonglah

  171. hari ni saye dapat tahu yang kawan saye dah dapat pangilan dari vokesional muar tu,tapi nape saye xdapat lagi,saye mengharap sangat nak masuk sekolah menegah vokesional batu pahat.

    saye mengharap sangat tolong lah saye supaye dapat masuk sekolah tu……

  172. nurul aina natasya says:

    saya dapat PMR 5A,2C,1B ….boleh ke dapat???
    kalau boleh tahu bila kputusan permohonan bagi tahun 2013 kluar erkkk????

  173. Nur Anis Syakila says:

    permohonan saya d tolak..saya ingin membuat rayuan pihak sek teknik untuk memberi peluang kpd saya untuk msuk ke sek teknik sungai petani.harap d pertimbangkan.

  174. sedih sungguh rasa hati.. harapan anak dapat masuk kolej vokasional tidak diterima .. nak buat rayuan belum pasti dapat tolonglah
    mcmana nak masukan anak saya ni…

  175. SALAM, NAK TNYA SAYA ADA MINTK SEKOLAH SP 2 , TPI XDAPAT , DAH TU SAYA FIKIR NK MASOK SEKOLAH KANGAR, NK BUAT RAYUAN AT SEKOLAH LAIN BLEY TAK.???

  176. salam saya nak tnya sikit boley, saya ada mintak sekolh at sp 2, tapi xdapat kalau saya nk buat rayuan at sekolah kngar bley tak?

  177. syer x thu nk msk ke sekolah vokasional….bkn nk bt rayuan tpi mhu borang kemasukan….series x thu blh bgi thu

  178. salam….saya syafika nak buat rayuan tentang kemasukan vokasional 2013…..saya nak sangat masuk kolej ert azizah…harap permohonan saya diterima

  179. ASSALAMUALAIKUM, saya nak buad rayuan sekolah vokasional tapi saya xtau nak buad cmne .. saya nak masuk sangat dan minat …. tolong saya yup :)

  180. Rahila Jumahat says:

    SAYA BERMOHON AGAR SAYA DAPAT PEGI KE KOLEJ VOKASIONAL DATO UNDANG HJ MOHAMAD SHARIP DI REMBAU NEGERI SEMBILAN!HARAP MAKLUM

  181. nurul ain nadhihah binti Sulaiman says:

    saya ingin membuat rayuan agar permohonan saya untuk masuk ke kolej vokesinal di terima kerana saya memang berminat bidang kanulari .tolonglah permohonan saya ini diterima.saya berharap benar benar agar saya boleh masuk ke kolej.andaikata permohonan saya tidak dilayan maka rugila masa depan saya .tolonglaaaa

  182. MOHD SHAMSHURI says:

    Saya hendak membuat rayuan ke kolej vokalsionl kulim tetapi saya xdapat….nk buat secara online mcm mana

  183. sya azlina berasal dari lahad datu…sya ingin membuat rayuan untuk memasuki sekolah teknik vokasiaonal tawau..kputusan pmr sya 1c,5d,1e…sya harap sngat dpat msuk ke sekolah nie…

  184. cam na nak buat rayuan

  185. macam mana nak buat rayuan ke teknik tuanku jaafar

  186. megat shaharuddin says:

    Salam..bagaimanakah mahu membuat rayuan bagi kemasukan ke kolej vokasional..???

  187. saya ingin membuat rayuan untuk ke kolej vokasional kuala kangsar kerana saya ingin sangat nak masuk… kalau sya nk buat rayuan ke kolej trsbut ajak jauh… sya mhn sgt phk sklh trsbt bleh trma sya… sya ign bljr disitu…

  188. SITI NURAIN SAHIRA says:

    SAYA NAK BUAT RAYUAN KE SEKOLAH KOLEJ VOKASIONAL PUTERI TEMERLOH KERANA SAYA TERINGIN NAK BEAJAR DI SANA DAN SAYA SANGAT MINAT SENI KULINARI.SAYA HARAP PIHAK DI SANA MENERIMA SAYA KE SEKOLAH TERSEBUT.

  189. NORLIANA BT GHAZALI says:

    Assalamualaikum…

    saya ingin membuat rayuan ke SMV PUTERI TEMERLOH kerana permohonan saya tidak diterima. saya sangat teringin untuk bersekolah di sana, kerana amat meminati akan kursus yang ditawarkan oleh sekolah tersebut. saya harap pihak sekolah tersebut dapat menerima saya.

    Saya sertakan sekali angkagiliran saya=TD001K059

    Harap maklum….

  190. syahmina amira says:

    sy na mnx ryuan tknik taiping , sy na sngt2 , sy arap ryuan sy niey , ditrima , sy na bktikan ng ryuan sy niey sy dpt n sy na bljaq brsngguh-snggh , sy arap phak skowl brknaan trma ryuan sy . sy mryuw

  191. sy nk msuk ke kolej vokasional kuantan sy nk buat rayuan ..plessssssssssssssssssss

  192. as’kum , saya nak sangat masuk ke sekolah vokasional port dickson atau melaka . sebab sekolah berikut ada kos yang saya nak . bagaimana mahu permohonan saya diterima segera.saya ingin sangat masuk ke sekolah tersebut

  193. saya merayu sangat dapat di terima masuk ke kolej vokasional setapak kuala lumpur.saya bersungguh2 untuk belajar di sana.

  194. Shahirah Reduan says:

    Saya kurang paham pasal rayuan tu. Macam mane nak buat rayuan melalui online? Please bagitahu.

  195. sebelum nie saye mohon untuk msok sekolah teknik tapi tidak dapat boleh x saye nk buat rayuan untuk masok sekolah vokasional pulak??…. tolong jwab… saye ingin kepastian…

  196. sya nk sgt msuk kolej vokasional… nk ambil bhgian bakeri… sya hrp sgt phk sklh trma sya…. sya ign buat rayuan…

  197. saye nak buat rayuan ke vokasional perak..tolong terima rayuan saye…

  198. muhammad arif bin baharudin says:

    sye memang nk sngt skolah teknik tanah merah tlonglah

  199. saya merayu smoga dapat masuk kolej vokasional dalam bidang bakeri.. tolonglah bagi saya peluang ini..saya mgharap sangat2…tq

  200. saya naqi , ingin membuat rayuan . tapi perlu ke saya isi borang rayuan . tapi mcm mana pula dgn surat ? perlu ke saya hantar kedua-2 nya sekali ? harap ada orang yang menolong. terima kasih.

  201. salam .. saye nk bt rayuan .. saye nk masuk vokasional … jdy .. mcm ne sye nk dptkan borang rayuan permohonan ke kolej vokasional ?

  202. siti Zubaidah says:

    salam,…. saya merayu untuk masuk ke sekolah vokasional muadzam…tolonglah saya

  203. rayuan secara online saya click tak boleh pun :’c .

  204. saya nak masuk vokasional PD tapi permohonan saya tak berjaya so saya nak buat rayuan secara online macam mana? dan tarikh tutup rayuan bila? mohon penjelasan ????

  205. rayuan ke kolej vokasional boleh di buat secara onnline tak ? kalau boleh , boleh bagi link ..

  206. NUR HAZWANI KHUSAIRI says:

    Sya t’ngin sgt nk msuk ke KOLEJ VOKASIONAL SUNGAI PETANI 2 dri dlu lg.. Sya nk sgt2 msuk ke sekolh ini dri dlu lg sbb sya rsa dngn msuk ke sekolh ini msa dpan sya mgkin akan lebih cerah dri sekarang.. lg pun dngn memasuki sekolh ini sya dpt memperkmbangkn kemahiran sya..

  207. sya nak buat permohonan unt0k tingkatan 5 bagi tahun 2013 di muadzam shah ,, b0leh bagi tahu .. sama ada saya layak memasuki atau tidak.. sangat memerlukan jawapan ..

  208. siti nur fatihah says:

    tolong lah saya…saya betul2 nak masuk skolah teknik nie…tolong lah sapa yang tahu camna nak buat rayuan melalui online..

  209. Boleh tahu tak mcm mana nak buad rayuan online vokasional nak pergi kangar bagi 2013? Please bg tahu. Nak try online dulu. Baru nak buad then nak bwk pergi vokasional tersebut :)

    • NOOR ASHIKIN ALI says:

      Kalau nak buat rayuan pergi je ke sekolah mana-mana vokasional, disekolah itu ada borang rayuan. Kalau ada kosong, mesti boleh dapat, tapi kos automotif kos paling hangat, minta je kos lain.

  210. Sesiapa yang permohonan online ‘Tidak Berjaya’ boleh terus buat rayuan ke sekolah yang di minta atau boleh tukar ke Kolej Vokasional yang lain. Tapi kena cepat, sebelum 17hb Januari 2013.Pergi terus ke sekolah yang diminta. Jgn buat surat Pos nanti tak layan.Sediakan salinan keputusan online, salinan PMR, Salinan K/P kepilkan sekali dengan surat rayuan Ibubapa,nanti bila sampai kat sekolah vokasional tu..cikgu tu akan suruh kita isi borang rayuan juga. Itu baru kita bersungguh nak masuk Koleh vokasional.

  211. Kalau hantar surat rayuan menggunakan pos boleh tak?

  212. Assalamualaikum..sy nk sangat masuk ke kolej vokasional tu..tapi tak berjaya la..sy nk buat rayuan la..rayuan secara online.. PLEASE !! how?..

  213. saya berminat sangat untuk mengikuti latihan di sekolah teknik @ vokasional utk kemahiran masa depan saya…. saya harap pihak sekolah yang saya mohon dapat mempertimbangkannya sekali lagi…. saya berharap & mohon kerjasama dari pihak tuan sekolah teknik vokasional muar

  214. rayuan terus kesekolah @ ader borang yang perlu di isi…. mintak kerjasama Dari pihak KOLEJ VOKASINAL MUAR mempertimbangkan permohonan saya sekali lagi untuk saya menceburi bidang di aliran vokasional.

  215. amirul hidzir says:

    sy nak buat rayuan boleh tak .minta pihak vokasianal PD dengar rayuan sy

  216. jivaprakashraj a/l chendaran says:

    saya nak masuk ke kolej vokasional ampangan tapi tak dapat kena buat pe???

  217. NOOR SHAFIRA BT SHAMSUDDIN says:

    slm… sy ingin wt rayuan untk msk ke skola vokasional di batu pahat… mse tahun lpas sy ada mhon tp tidak brjaya… kli ini sy hrp sangat2 agr di trime…kputusan sy tidaklah mmuaskan…

    INI KPUTUSAN SBNAR SY: BM-C , BI-E , MATH-D , SN-D , GEO-D , KH-C , PAI-C , SJ-D

  218. Barathan A/L Ganesan says:

    CIKGU-CIKGU SAYA SEKOLAH VOKASIONAL TOLONG BAGI PELAJAR SEKOLAH INI .

  219. MUHD ASIF BIN MOHD ASRI says:

    SAYA ADA DAFTAR UNTOK KE KV TAPI AUTOMOTIF DH PENUH….. YANG LEN SAYA X MINAT….. SAYA HANYA MINAT AUTOMOTIF… HARAP SAYA DPT LA… JANJI DLM PERAK……..

  220. MUHD ASIF BIN MOHD ASRI says:

    keputusan pmr saya 1b6c1d……….harap dapat

  221. bile tarikh akhir buat rayuan???

  222. NORKAMALIA BINTI SANI says:

    Saya ditawarkan belajar di Sekolah Menengah Vokasional Kuala Selangor pada 3 Januari 2013 hanya melalui sms . Apabila sayu menghubungi pihak sekolah bertanyakan tentang surat tawaran , kakitangan di situ menyatakan pihak sekolah akan menghantar terus surat tawaran tersebut melalui pos. Tetapi malangnya sehingga kini surat tawaran tersebut saya masih belum terima lagi walaupun sudah 3 kali saya membuat panggilan ke sekolah tersebutuntuk membuat pengesahan samada saya diterima belajar di situ atau tidak. Katanya nama sudah ada dalam senarai pelajar tetapi surat tawaran tiada. So how

  223. mior ahmad irfan bin.mior mohd shabron says:

    bantu laa saye untok msok ke SKM

  224. MOHAMAD SYAWAL BIN SHAMSUDIN says:

    Bila keputusan rayuan nak keluar.???harap2 dpat

  225. haznita bt abdul aziz says:

    ASKUM……saya ibu kpd noor shafira bt shamsuddin hndk mbuat rayuan utk ank sy agr dia diterima ke sek men vokaysional..wlupun resultnya tdak memuaskn,tp niatnya utk blaja d sek trsebut amt truja..klu zaman dahulu nk msuk ke sek vokay amtlah susah brbanding zaman skrg…setiap ibubapa mahukan yg trbaik utk ank mrk n bgtu jg dgn sy…so sy hrp sgt2 pihak sek DAPAT mempertimbangkan rayuan sy serta ank sy krn dia bgtu berminat dlm bidang automotif n teknikal..sekiranya di terima,biarlah di luar negeri SELANGOR……bkn nk melancong tp nk menimba ilmu n pengalaman di negeri orang..sekian terima kasih……

  226. sya d sini kragg fham la…..bleh trang kn x…tma kcih

  227. Muhammad Shahrizal B. Jaaffar says:

    assalamualaikum……sy ingin memohon ke sekolah smk teknik pengkalan chepa kerana sy berminat dengan kursus-kursus yaang ditawarkan…sebelum ini,saya telah pergi sebanyak tiga kali ke sekolah menengah teknik pengkalan chepa….tetapi saya dan ibu saya tidak di layan oleh kerani sekolah itu….pencapaian sy dalam pmr ialah 3A 3B 2C…kursus yang saya mahu ialah teknologi elektrik dan automotif….sy terima walauun kursus yang saya minta tidak dapat atau di ganti dengan kursus lain…saya harap pihak tuan ambil peduli tentang saya…assalamualaikum……..

    • Wslm. Dengan pencapaian sedemikian adalah dikira baik untuk memohon tempat di kv. Untuk makluman, smt pengkalan chepa bukan lagi smt tetapi telah menjadi kv. Kalau dah 3 kali pergi dan tak dilayan (petugas mungkin tertekan / tersinggung oleh kerenah pemohon atau mungkin saja bad mood) kenapa tak cuba di tempat lain? Kursus tek elektrik dan tek automotif juga terdapat di kv lain yang berhampiran ie k.kerai, tanah merah, k.t wakaf tembusu, kemaman dan besut. Di kv lebih jauh pun banyak yang menawarkan kursus tersebut (boleh semak web unjuran kelas dan kursus 2013). Pendekatan membuat rayuan dengan datang bersama ibu atau bapa amatlah bagus ditambah dengan wajah manis dan berbudi bahasa biasanya membuahkan hasil yang tidak mengecewakan. Ramai yang kata rayuan secara online lebih mudah dan result pun sama je tetapi tahukah bahawa yang membuat rayuan ini lebih kurang sama banyaknya dengan yang telah diberi tawaran. Kalau kita ditugaskan untuk memilih pelajar yang membuat rayuan ini, kategori manakah yang akan kita beri perhatian dahulu? Yang merayu melalui online kah atau yang kita dah bersua muka (ditambah kalau wajah sipemohon ada terpancar ‘aura’ untuk belajar). Sedangkan kita sedia maklum tempat yang berbaki untuk diisi pemohon yang membuat rayuan sangatlah terhad. Kalau mahu juga kv peng. chepa atas sebab2 tertentu, bolehlah cuba pergi sekali lagi. Sila baca reply kepada muhd baihaqqi jan 11, 2013

  228. saya nk mohon rayuan kolah vokasional mcm mne nk buat rayuan nye

  229. saya dh buat rayuan cm mana nk tahu rayuan saya dpt ke tk ?
    tlg bagi laman web utk check saya dpt ke tk masuk ke kolej vokasional

  230. muhammad nuruddin says:

    salam , macam mana saya nak tengok keputusan rayuan ke vokasional ?

  231. Saya telah mengisi borang melalui laman web yang diberi selepas itu saya semak keputusan tetapi menyatakan saya tidak mengisi apa-apa borang.Saya minat untuk memasuki ke Kolej Vokasional Kuala Kangsar dan patut ke saya membuat rayuan melalui telefon atau saya pergi ke sana.Saya juga ingin mengambil kemahiran bakeri tetapi saya risau sudah penuh dan saya tukar untuk mengambil kemahiran membuat pakaian wanita.Saya harap dengan saya membuat rayuan saya dapat masok ke kolej vokasional tersebut.

  232. muhamad saifullah bin azahar says:

    assalamualaikum…saya dh buat rayuan tpi xdpat kwan sya smua dh dpat slap saya juga bgi nmbor fon yang x gna dh xkan nk tnggal dkat sklah lma lg hmmm..^^

    • Wlslam. Telefon sekolah tu atau lebih baik pergi ke sana dan semak status rayuan di pejabat sekolah. Bawa sekali ic dan slip keputusan PMR. Jangan tunggu apa-apa lagi. Kalau boleh pergi sebelum 1 Februari 2013. Lebih sikit usaha untuk semak adalah lebih baik daripada menunggu-nunggu. Lagipun macamana sekolah nak maklumkan atau nak panggil temuduga kalau yang memohon tak dapat dihubungi.

  233. saya nk masuk sekolah teknik ampangan negeri sembilan saya nk pohon masuk sekolah ampangan boleh ke

  234. assalammualaikum…..adik sy nk msuk kolej vokasional….tp nk buat rayuan….mcm mne ye nk wat rayuan tu…bleh tlg sy???? :)

  235. Fathin Humairah Binti Mohamad Arif says:

    SAYA CUBA NAK BUAT PERMOHONAN KE KOLEJ VOKASIONAL PUTERI TEMERLOH.MACAM MANA YE?

  236. SAYA NAK BUAT RAYUAN KE SMV AZIZAH ( ERT ) . MACAM MANA YE ?

  237. bole lagi tak masuk kolej vokasional skarang ni?? keputusan pmr sya~BM=B,BI=B,math=A,sejarah=B,sains=B,geo=c,kH=B

  238. saya nak buat rayuan ke kolej vokasinal taiping.saya mohon harap harap dapat la??

  239. saya mahu masok SM.tapi macam mana…?,,,,

  240. mohd ibrahim says:

    saya nk mohon untuk masuk ke vokasional macam mane cara nye?

  241. muhd syaqran says:

    saya ingin ke vokasional sg. pasir di sg. petani Kedah. keputusan pecubaanUPSR saya , BAHASA MELAYU PEMAHAMAN =B BAHASA MELAYU PENULISAN =A BAHASA INGGERIS =C MATEMETIK =C SAINS =B

  242. kalau saya nak tukar kolej vokasional boleh ke tidak,cnth:kv Johor nak ke kv shah alam,saya dh tahun kedua. ada dua tahun lagi pengajian.

  243. macam mane nak buat rayuan ni . saye kurang faham la . anak saye nak sangad masuk ke sekolah vokasional di alor gajah . tapi tidak tahu mendaftar .

  244. saya nak buat rayuan kemasukan ke sekolah teknik atau vokasional bagi tahun 2014 untuk anak saya tetapi keputusan percubaan pmr anak saya bahasa 4B,4C dan 1E.. E tersebut ialah matematik…bolehkah anak saya masuk ke sekolah tersebut pada tahun hadapan…tolong lah saya .. hubungi saye di nombor 0182865831..tolonglah anak saya hendak masuk ke sekolah tersebut kerana mempunyai minat terhadap kemahiran teknikal.

  245. saye dah mohon ke asrama vokasional ..
    sape yg nak mohon boleyhh laa bertanye kan soalan anda kepada sye..
    mane tau boleyhh membantu.. ;)

  246. sye sudah mohon asrama vokasional..
    sape yg nak tanye soalan kpade sye..
    di facebook sye…
    (siti nur haliza)

  247. macm mne nak mohon vok , nak bpe A,agk2 nk A ap je?

  248. saya teringin sangat nk masuk sekolah vokasional sye nk mohon di teknik padang rengas

  249. nik ezyyati athirah binti kama ariffin says:

    saya berminat masuk ke kolej vokesional sanggang temerloh.
    saya berharap permohonan saya ini diterima

  250. wan mohd syazwan bin wan ibrahim says:

    saya berminat untuk memasuki ke kolej vokasional daerah besut kerana saye ingin mendalami dalam bidang kemahiran yang saye inginkan

    saya harap tuan/puan membenarkan saye diterima masuk ke kv

  251. Muhammad Razik bin Noushad. says:

    Assalammualaikum tuan/puan Saya mendapat 1c 6d 1e, dan saya merayu sangat untuk mendapat tempat di kolej vokasional di johor bahru, nombor handfon saya ialah 0177439070. saya merayu sangat untuk mendapat tempat di kolej vokasional di johor bahru.

  252. kalau kita mendaftar awal kat kolej tu pastu diterima namun org Berjaya diterima itu berubah fikiran untuk menolaknya macam mana ?..harap balas please…ermm..maksudnya..macam mana mahu menolak penerimaan itu dengan baik ?

  253. Saya mahu masuk ke sekolah menengah tenik mcm mna

  254. assalamualaikum.. saya nurul ain.. kt sni sya nk b ryuan ke sm teknik di alor setar.. kputuan pm sya agak mnengecewakan.. sya mndapat 3A 4B 1C.. adakah sya layak mmbuat rayuan tersebut..

  255. MUHAMMAD NUR QAIYUM BIN ROSNIN says:

    bantu lah saya untok masok SKM…

  256. saya memohon sekolah vokassional seri iskandarr tapi saya berubah fikiran untuk menukar sekolah vokasional di Pahang.Boleh tak saya bertukar sekolah sedangkan tarikh permohonan dah tamat

  257. nurul aqilah syafiqah says:

    keputusan vokesional dapat bila?????

  258. macam mane nak buat rayuan dekat vokesional tuh yerk , sory lhaa mnyusahkan korang ! saya harap korang balas okeyh ::))

  259. mcm mne nk mohon vokasional kat lipis erkk????

  260. tumpang tanye mcm mana nk mrayu guna online …sy tak fhm ……harap cik boleh bantu sy ..

  261. Alphonsius Gabriel says:

    kenapa tawaran sy belum sampai lagi ….kawan2 sy dh sampai …….

  262. nur ain najihah binti alias says:

    saye nk masuk kV tolong la…..
    mcm mna nk buat rayuan too…. ajar kit..

  263. kalau result PMR
    BM- C
    BI – D
    MATE – D
    SAINS – D
    SEJARAH – C
    GEOGRAFI – C
    KHB- PERTANIAN – C
    PENDIDIKAN ISLAM – C
    boleh buat rayuan tak dan kursus apa yg sesuai saya minat kursus penyaman udara dan automotif, mohon info

  264. sya nk msuk kolej vokay….kputusan sya lulus..tpi knapa x dpat msuk..sya mrayu sngat nk msuk kolej nie..

  265. kalau xde kosong boleh ke???

    result btol xde gagal result percubaan ade gagal boleh ke???

  266. cara buat rayuan untuk kolej ronaco camna tu

  267. intan najihah says:

    Saya dah mohon unutk ke kolej vokasional di shah alam. tpi tak dapt..
    sekarang saya nak mohon kolej vokasional di setapak KL… saya harap pikak sekolah kolej vokasional setapak KL boleh pertimbangkan rayuan saya ini…

  268. saya ingin membuat rayuan untuk masuk ke kolej vokasional madzain.keputusan PMR saya ialah BM-C BI-E SN-D KH-C GEO-D SJ-C PI-C MT-D . Saya telah memohon bidang perniagaan tetapi tidak berjaya dengan rayuan ini saya ingin memohon bidang elekronik .saya berharap cikgu dapat menerima tawaran rayuan saya .terima kasih . assalammualaikum .

  269. alah i dah mintak tapi x boleh,, so x de rezki,, kepada ada yg membuat rayuan tu selamat berjaya

  270. mohammad firdaus bin abdul hamid says:

    result pmr saya bm B kh B geo C sejarah C agama islam C sains D matematik D bi D saya buat rayuan untuk kursa automotif……………..saya mohon agar mendapat kursus itu………pleaseeeeeeeeeeee

    • mohammad firdaus bin abdul hamid says:

      result pmr saya bm B kh B geo C sejarah C agama islam C sains D matematik D bi D saya buat rayuan untuk kursa automotif……………..saya mohon agar mendapat kursus itu………pleaseeeeeeeeeeee

  271. Saya nak buat rayuan sekolah vokasional hulu selangor!!!!!!!!!!!

  272. NUR FAZREEN BINTI ABD RASHID says:

    Saya ingin memasuki sekolah menengah vokaisional kerana minat yang mendalam

  273. MUVINTHARAAN A/L SUGARMARAN says:

    selamat sejahtera saya muvintharaan a/l sugarmaran saya nak masuk ke kolaje vokational di batu 3 shah alam selangor.

  274. saya ada mohon untuk ke college vokasional shah alam,batu tiga….tapi pemohonan yang saya hantar telah ditendang…..kalau saya merayu dekat college tersebut saya dapat masuk ke college tersebut ke?

  275. saya ingin merayu ke college tersebut…..sekarang boleh ke saya marayu di online?kalau boleh tolong dapatkan saya website tersebut………….tolong saya

  276. Mohd Badrul Amin Bin Abd Rahman says:

    assalamualaikum…sya nak tanya macam mana nk uat rayuan ke kolej vokasional scra online?saya teringin sngt nk memasuki klej vokasional…

  277. Saya ingin membuat rayuan untuk masuk ke kolej vokasional (ert) azizah di Johor Bahru dan saya tidak tahu untuk mengambil Surat rayuan tersebut di mana.,
    Sila jelaskan kepada saya dengan secepat mungkin.,

  278. Mohamad Firdaus says:

    Saya Mohamad Firdaus ingin merayu ke Kolej Vokasional Kuantan … ^_^

  279. SAYA NOR SHAHERA BT SIRATULMUNI SANGAT BERMINAT UNTUK MASUK KE SMV…SAYA INGIN MERAYU KE KOLEJ VOKASIONAL KLUANG

  280. Saya nak tahu adakah masih boleh mohon voke dia melaka tengah lagi..

  281. Muhammad Syazwan says:

    sy ingin membuat rayuan untuk masuk ke kolej vokasional …tetapi sy tiada ad sebarang kelulusan akademik…sy penuntut maahad tafiz…sy ad x kelayakan untk memohan ke kolej tersebut

Write a Comment