Muat Turun Borang-Borang untuk Program Latihan Khidmat Negara(PLKN) []

.
.

Muat Turun Borang-Borang untuk Program Latihan Khidmat Negara(PLKN)

Sila Klik :

Juga Klik :

………………………………………………………………………………………………..

Untuk Rujukan SPM, Tingkatan 4 & 5 (Soalan Peperiksaan, Nota, Jawapan, Latihan…)

Sila Klik :

 ………………………………………………………………………………………………..

Untuk Rujukan Pelajar-Pelajar Tingkatan 4 dan 5 

Novel Bahasa Melayu Tingkatan 4 dan Tingkatan 5 :

Antologi Bahasa Melayu Tingkatan 4 dan Tingkatan 5 :

English Novels Form 4 and Form 5 :

………………………………………………………………………………………………..

Untuk maklumat Program Latihan Khidmat Negara (PLKN) yang penting dan terbaru,  sila klik :

http://www.bumigemilang.com/?cat=31

………………………………………………………………………………………….………..

Tagged with 

109 thoughts on “Muat Turun Borang-Borang untuk Program Latihan Khidmat Negara(PLKN) []

  1. selamat sejahtera…aku ingin memohon untuk dapat masuk plkn tetapi aku tidak dapat aku ingin untuk rayuan memasuk kem plkn padsa tahun 2013….saya ingin kepada orang membaca ini to,ong dapatkan nama aku…..sekian terima kasih…….

    • nur saidatul akma says:

      ako mohon cgt2 nk p kem himat ngra tp xdpt pon..ako mohon tolg la aku..aku nk pipipipipipi

    • mohd asnawi bin abdul rahim says:

      assalammualaikum dan salam sejahtera kpada pelatih kem plkn, di sini saya ingin memohon mendaftar masuk plkn …….kerana saya telah berminat dgn km plkn ini sejak saya kecil ,saya berharaf sya akan di terima ‘dan sekian terima kasih ……………..

    • muhammad badrul amin md noor says:

      asalamualaikom
      saya ingin memohan supaya nama saya dimasukan dalam pprogram latihan khimad nagara kerana saya ingin meyertai dan saya ingin menimba ilmu pegetahuan yang lebih mendalam lagi tentang ketenteraan saya berharap pihak bertanggunjawab memasukkan nama saya dalam progeram latihan khidmad nagara siri ke11 tahun 2014 in

  2. siti melor binti yaakub says:

    salam………….tolong lh,,saya nak sangat masuk plkn ,,saya nak cari pengalaman n nx belajar epti kehidupan…mohon tunaikan permintaan saya

  3. saya tak dapat masuk TETAPI saya BERMINAT NAK SERTAI PLKN 2013 ni…tolongla….. macam mana dah boleh muat turun borong permohonan pelatih sukarela tak ??????

  4. Dayang Nasyitah says:

    assalamualaikum..uem sy ingin memohon utk msuk ke plkn siri 2013..krne sy brmnat sgt2 ingin myertai nyer..sy hrap prmhonan sy dpertmbangkan..terima kasih

  5. saya
    ingin memasuki plkn ats sebab tertentu
    harap encik dan puan mempertimbangkan rayuan saya

  6. wan mohamad suizuan b wan mahmud says:

    TOLONG SAYA INGIN MASUK PLKN !!…

  7. saya ingin memohon PLKN siri10/2013 ini..harap permohonan saya dapat dipermudahkan..terima kasih

  8. siti rohana binti kamarudin says:

    salam sejahtera…saya ingin pergi ke plkn tapi sayang nya xdapat tetapi saya ingin mohon rayuan pergi ke plkn 2013….saya harap kepada yang membaca ini tolong dapatkn nma saya…sekian terima kasih..

  9. salam sejahtera , mcm mana saya nak apply borang kemasukkan ke plkn ? saya nak msuk sgt-2 ni , i need help :’(

  10. sy nk msuk PLKN SIRI 10/2013..tlng la snraikn sy dlm pltih2 PLKN yg trplih..

  11. azmie minggu says:

    sy nk msuk plkn,kerna sy brmnat sngt ats sbab trtentu,tlong yer agr msukkn nma sy……ples..

  12. Hye..ad x sapa2 yg boleh tlg sy untuk membuat permohonan msuk ke PLKN bg sesi 2013??Sy x taw mcm mna nk buat..Sy harap anda sume dapat membantu sy kerna sy ingn mnolong kwn sy

  13. Low Ying Yin says:

    Saya berharap sangat dapat masuk PLKN laaaa ~ Tolonglah menunaikan permintaan saya ini ~ Ribuan terima kasih saya ucapkan kepadamu ~ Thank you ~~

  14. nurul qamariah says:

    salam . saya nak sngat pergi plkn . tapi mslh nye saya tak terpilih . tlong lah ajar mcm mane nak buat permohonan , sebab saya tak tahu . harap keja sama anda semua :)

  15. salam..
    sye nak sngt pegy ke plkn ..tpy knp knpe sye tdk trplih..
    tlong lah ajr kn sye untuk mmbuat prmhonan ..
    sye nak sngt pegy..sye tdk thu nak buat prmhonan nie..
    sye hrp sye akn dpt pegy..arap keje sme d’brikn..:)

  16. SAYA NOR SHASYAHIERA BINTI SULIEMAN , BERUMUR 17 TAHUN LAHIR PADA TAHUN 1995 . BERASAL DARI JOHOR BAHRU,JOHOR . TERINGIN SANGAT MENGIKUTI LATIHAN PLKN . KELUARGA SAYA TIADA SEORANG PUN DAPAT MEMASUKI PLKN . SUDAH LAMA SAYA IDAMKAN SEJAK DARIPADA TINGKATAN 1 LAGI . HARAP PERMOHONAN SAYA DIPERTIMBANGKAN

    • anwar tushali arimi bin mualimin says:

      adakah nama sya di pilih untuk msuk plkn.kakak sye dpt msuk sya hrap tau nie sye dpt msuk hrap di timbang kn

  17. mohd rosadhil b sadila says:

    assalamualaikum…saya ingin memohon menyertai PLKN
    tahun 2013 ..harap pihak PLKN dapt mempertimbangkan pemohonan saya.

  18. nurhakim b saiful bahri says:

    Tuan atau Puan saya ingin menyertai program khidmat negara.Tolonglah pilih saya untuk masuk PLKN ini.Saya berjanji akan mengikut segala arahan yang diberi.

  19. saya megala a/p velusamy ingin memasuki PLKN siri 10/2013 tetapi abang saya dapat dan abang saya menolaknya sekarang teringin sangat nak memesukinya saya harap dapat memasuki PLKN.

  20. nirul arisha mastura binti zulkefly says:

    asslamualaikm…sya ingin memhon pnyertaan plkn thun 2013.. hrap plkn dpt prtimbang kn prmhonan sye..sye amat ske kn cbaran ..sye brharp jika sye dpt memsuki plkn ini…ia akn dpt mmbina jati diri dn akn mmbantu sye mndpt pnglaman y brharga

  21. zakiya banu bt syed naseer says:

    Salam 1 Malaysia,sy teringin nak masuk plkn siri 10/2013.Tlg pertimbangkan permohonan saya ini. Sy terlalu berminat untuk menyertai plkn siri 10/2013.Terima kasih.

  22. muhamad afiq bin mohd salleh says:

    as’kum,saya ingin memohohon kemasukan program latihan khidmat negara(plkn) kerana saya ingin mencuba pengalaman di tempat akan membentuk disiplin yang tinggi dan untuk membinaan sahsiah diri bermatlamatkan mengukuhkan semangat patriotisme di kalangan generasi muda, memupuk perpaduan kaum serta integrasi nasional dan membentuk perwatakan positif menerusi nilai-nilai murni. Saya merasakan program ini bukanlah bersifat Kerahan Tenaga dan tidak mengikut mana-mana model daripada luar kerana dilaksanakan menurut cara Malaysia. Ibu bapa saya berharap saya memasuki plkn kerana mereka menyatakan bahawa membolehkan saya berdikari tanpa mereka di plkn nanti. Oleh itu, semua berkuasa haruslah bertimbang masa berharap saya agar saya membina jati diri saya di plkn.

  23. Saya Chai Pei Yoke berumur 17 tahun.Saya tak dapat masuk PLKN tetapi saya berminat nak sertai PLKN 2013 ini.saya berharap pihak PLKN dapat mempertimbangkan permohonan saya.Ribuan terima kasih saya ucapkan.

  24. muhamad aiman says:

    As’kum dan salam satu Malaysia, saya muhamad aiman berumur 17tahun.. saya berminat ingin sertai PLKN 2013 ini kerana dengan saya masuk PLKN ini, saya harap dapat berdikari dan dapat mengeratkan silaturahim antara satu sama lain.Saya harap Tuan/Puan dapat mempertimbangkan permohonan saya ini.Sekian terima kasih, Wasalam. .

  25. noor haidatul akma binti mohd subri says:

    assalam. saya noor haidatul akma binti mohd subri, 17 tahun nak sangat masuk PLKN 2013 . Harap pihak PLKN dapat pertimbangkan hasrat kami yang nak masuk PLKN 2013 ni. Amin .

  26. nor syafikah bt zainol says:

    assalamualaikum.sy ingin sngat dpt msuk plkn.mc mna nk wt permohonan untuk msuk plkn…sy ingin msuk plkn hanya 1 sbb ..sy nk mndpatkn keyakinan dlm dri n dpt membina jati diri..sy hrap pihak tuan/puan dpt mempertimbangkn hasrat sy

    • Tuan/ Puan,

      Jabatan Latihan Khidmat Negara (JLKN) mengucapkan terima kasih terhadap pertanyaan yang diajukan oleh pihak tuan/ puan.

      2. Untuk makluman, pemilihan pelatih PLKN dilaksanakan secara rawak menggunakan sistem berkomputer dan setiap siri PLKN (satu tahun) dijalankan dalam tiga kumpulan sahaja. Sekiranya tidak terpilih dalam PLKN Siri 10/2013, pelatih boleh memohon secara sukarela dengan mengisi Borang Secara Sukarela atau mengemukakan surat rasmi besertakan salinan kad pengenalan yang telah disahkan dan hantar melalui pos kepada:

      Jabatan Latihan Khidmat Negara
      Kementerian Pertahanan Malaysia
      Tingkat 2-5, Bangunan Zetro
      Jalan 9/27C, Seksyen 5, Wangsa Maju
      53300 Kuala Lumpur.
      (u.p. Cawangan Pengecualian @ Penangguhan)

      3. Borang Secara Sukarela boleh diperolehi dalam laman web Jabatan Latihan Khidmat Negara di http://www.khidmatnegara.gov.my. Mengikut Akta Latihan Khidmat Negara 2003 Seksyen 18 (1), pengambilan pelatih secara sukarela hanya pelatih yang lahir pada tahun semasa dan sebelum sahaja. (PLKN Siri 10/2013 –Tahun 1994 dan1995)

      4. Pemilihan pelatih secara sukarela bergantung kepada kekosongan kem dan akan dimaklumkan melalui telefon selepas pelatih tahun semasa mendaftar di kem . Keputusan permohonan tidak akan dipaparkan melalui laman web. Semakan status permohonan boleh dibuat dengan menghubungi Cawangan Pengecualian @ Penangguhan di talian 03-40274126/03-40274127.

      cuba try

  27. SAYA MEGALAVELUSAMY INGIN MEMASUKI PLKN TETAPI TAK DAPAT DAN SY INGIN MEMBUAT PERMOHONAN UTK MASUK PLKN DI MANA NAK DAPATKAN BORANG TERSEBUT… SAYA HARAP DAPAT MEMASUKI PLKN.

  28. assalamualaikom…saya di sini Noor fatirah ashekin ingin merasmikan pemohonan plkn…saya telah cek nama saya untk plkn tahun nie pada 2012,saya merayu..harap saya dapat memilih dalam plkn ini…

  29. Saya juga ingin sertai plkn

  30. asharah ehsan says:

    salam .. cmne nk mohon PLKN erk ??
    hmm .. teringin sgt nk pergi ,.. :(

  31. mohd zurab bin abdullah sani says:

    saya berminat untuk menyertai PLKN..saya harap tuan puan,pertingbangkan permohonan saya ini…

  32. saya ingin betul msuk plkn ne , mau mbek pngalaman d masa muda ba ,

  33. Boleh Tak saya membuat permohonan ke Siri yang lebih awal???? Kawan saya dapat Siri 1 …saya Tak dapat…tetapi saya Tak boleh pergi Jika di siri2,nak pergi form6!!! Terima kasih!!!

  34. salam . sayee teringin nak masuk PLKN 2013 . tapi tak dapat . kalau bulee nak mintak borag permohonan .

  35. SAYA MAHU MENYERTI PLKM KERANA SAYA SUKA AKTIVTI LASAK….SAYA MAHU SIRI 10/2013…SAYA HARAP ENCIK TERIMA PEMOHONAN SAYA….

  36. saya nak sangat masuk plkn…………tapi x dapat larh…saya harap pihak tuan dapat mempertimbangkan permohonan saya..

  37. Hasliza binti Romali says:

    Saya nak sangat pergi plkn..tolong saya nak masuk,,tolong masukkan

  38. SAYA THAIN MOLY NAIR A/P MUTHARASAN INGIN MEMBUAT RAYUAN UNTUK DAPAT PLKN SIRI 10/2013 DALAM KUMPULAN 1. OLEH ITU, SAYA HARAP TUAN/PUAN TERIMA PERMOHONAN SAYA

  39. saya telah dipilih memasuki PLKN..tetapi tidak dpat panggilan pertama,bagaimana untuk membuat permohonan untuk mendapat panggilan pertama??tolonglah BANTU SAYA!!

  40. macam mana masuk plkn. .saya x tahu bgaimna cara nya

  41. Sye nk msok plkn sebab bley mningkat kn dsipln dri n dpat kwn y ramai harap tuan puan terime rayuan sye. ? Please

  42. assalamualaikom . saya ingin membuat permohonan bagi kemasukkan calon program khidmat negara (plkn) supaya saya dapat menyertai program tersebut . saye ingin menambahkan pengalaman dan pengetahuan .saya sangat berminat dengan program ini . saya harap pihak yang berkenaan ambil tindakan . sekian . terima kasih .

  43. saya cuba untuk mencari borang kemasukkan semula plkn menggunakan online..tapi,saya tidak tahu caranya macamana??sebab tahun lalu saya ada dapat tapi,tak pergi..sebab surat dari khidmat negara terlewat hantar di alamat kampung saya..saya ingin tersangat nak masuk balik..cara umtuk mengisi semula ini tidak tau sangat caranya..tolong ajar saya..macamana caranya mahu mengisi semula borang tersebut..

  44. saye memerlukan perkhidmatan ini kerana orang selalu memadang rendah tentang saya….saya hendak membukti kan yang saya mempunyai kekuatan dan semangat untuk melakukan sesebuah kerjaya..

  45. salam … . saya xdapat ltihan PLKN .. tpi sy nk sangat .. mcm mane nk buat rayuan . ? harap pertimbangkan akn hal ini . sy nk mengikuti ltihan PLKN ini siri2 .. .

  46. mohd noh bin samsubdin says:

    sye mohd noh ingin memasuki plkn hrap sye dpt menyertai plkn pda thun ini

  47. Hazlyane Hasbulla says:

    assalamualaikum..saia teringin sangat nak masuk plkn tapi sayang seribu sayang saia tak terpilih..saya nak masuk sebab nak berkhidmat untuk negara,nak cari pengalaman..dulu saia ada dengar thn kami semua terpilih masuk plkn,hati pun rasa gembira tapi sekali cek nama dekat on9, hampa tak dapat,,ada sesetengah kawan dekat dalam kelas yang terpilih dorang tak nak masuk,dalam hati saia kalau la bole d tukar urang kan,mesti best..dorang yang dapat ne ada yang tak bersyukur langsung!!sedangkn kami ne yang tak terpilih nak sangat menyertainya..saiia harap lepas ne saia dapat masuk

  48. muhammad afiq bin rahmat says:

    saya muhammad afiq,ingin memohon latihan khidmat negara..saya betul berminat sangat dengan khidmat negara ini…..saya harap permohonan ini dapat diterima.

  49. MOHD AMIRRUL AZIM BIN ANUAR says:

    SAYA SEMEMANG MEMANGNYA MAHU UNTUK MEYERTAI PLKN INI KERANA MINAT YANG MENDALAM SEJAK DARI BANGKU SEKOLAH LAGI..HARAP PERMOHONAN SAYA INI DILULUSKAN.HAMPIR SEMUA AHLI KELUARGA MENDORONG UNTUK SYA KE PLKN..

  50. Salam .hm .kalau nak ikut plkn secara sukarela tu mcm mane erk? lagipn x tau lagi lau ikut ade kne bri elaun ke? saye nak mohon sgt2 sbb saye x kne pilih .. mcm mane nak dptkn borg ?

  51. siti salihah bt md salleh says:

    salam 1 malaysia untuk semua..ermm saye nk sgt join plkn tpi x dpt…sape kat sini yg tahu cre untuk mohon..ajar la sye yekk…pertolongan anda semua amat dihargai..

  52. zufazlin zulkifli says:

    salam..sya ingin membuat permohonan masuk ke plkn thun 2013,kerana sya amat berminat dengan aktiviti di plkn..sya harp sngt sya terpilih

  53. saya nor amira .saya telah dapat mengikuti progm PLKN ini .tapi saya nak masuk sesi ke2 bole tak .harap boleh lah ambil pertimbngan okay .nak sanagtII masuk sesi ke2 2013 ni….:(

  54. Faiqah Malihah says:

    Assalamualaikum , saya dapat PLKN tempat ke 3 . Boleh ke jika saya mohom utk tempat ke 2 ? Saya teringin nak pergi PLKN . Saya risau jika tempat ke 3 saya kena tangguhkan . Harap permintaan saya tidak dihampakan

  55. saya pown na msok plkn :(

  56. mohd fadillah bin mohd gani says:

    saya ingin masuk plkn ni krn saya nk jd org yg bguna kpd masyarakat dan buktikn saya ini anak malaysia dan menyahut cabaran dlm program ini.. saya boleh!!! malaysia boleh!!!

  57. JENSON A/L ASUDASS says:

    saya nak mohon untuk mendapat plkn pada tahun 2013.saya minat nak masuk plkn tetapi saya tak dapat.saya berharap jlkn akan bertimbang rasa terhadap saya dan pilih untuk memasuki plkn pada 2013 ini.terima kasih

  58. JENSON A/L ASUDASS says:

    salam sejahtera kepada jlkn.saya nak mohon untuk mendapatkan plkn pada tahun 2013 ini.saya sangat berminat untuk masuk plkn tetapi saya tak nasib untuk mendapat plkn.saya berharap tuan/puan bertimbang rasa terhadap saya.saya ingin saya akan masuk plkn pada 2013 ini.sekian terima kasih.

  59. NURUL HUDA BT JAMALUDIN says:

    SALAM SEJAHTERA…saya ingn memohon kepada pihak JLKN agar saya dapat menyertai PLKN bagi pertengahan tahun 2014..kerana tempoh pemohonan saya terlalu lama selama 5tahun..Saya berharap pihak JLKN dapat membantu saya.terima kasih.

  60. salam sejahtera kepada jabatan mahupun badan kerajaan(plkn)saya ingin sangat ke plkn …?tapi nasib tidak menebelahi saya…dalam kesemua keluarga saya semuanya x pernah dapat lagi plkn…saya tidak kisah encik/puan nak bagi siri ke 2,3..saya mohon encik/puan bagi lah saya peluang sekali je ny…..tahun 2013….ini….?keluarga ingin saya masuk plkn….harap encik/puan malum balas secepat yang mungkin……sekelian terima kasih…?

  61. wan nur hamidah bt wan shamsuddin says:

    as’salam… saya ingin memohon kemasukan ke plkn pada tahun 2013….

  62. Salam sejahtera, anak saya telah terpilih untuk menjalani PLKN kedua pada tahun ini, saya meminta maaf keatas anak saya tidak dapat hadiri pada PLKN tarikh berkenaan kerana anak saya telah pergi melanjut sekolah di Kuala Lumpur. Dengan sukacitanya saya berharap pihak berkenaan dapat menanguh latihan PLKN pada tahun depan yang akan datang.
    Nama anak saya ialah Chou Shen Vun dari Tawau.
    Saya berharap permohonan ini dapat diizinkan, sekian terima kasih.

  63. Nur Diana Fazreena says:

    Assalammualaikum, saya berminat untuk sertai kem plkn 2013. Saya sedih kerana nama saya tidak terpilih untuk pergi ke plkn. Saya ingin membuat permohonan untuk sertai kem plkn. Saya berharap agar permohonan saya dipertimbangkan. Terima kasih,

  64. Husna Asilah says:

    Hello. Di mana saya hendak menghantar borang kemasukan semula bagi pelatih penangguhan siri lepas?

  65. salam sejatera saya sangat berminat untuk menyertai kem plkn 2013…saya sangat risau kerana nama saya tidak dipilih untuk pergi pkln….saya ingin membuat permohonan untuk sertai kem plkn.saya harap agar permohonan saya dapat dipertimbangkan.terima kasih….

  66. saya mau menyertai kem plkn ini……..saya berminat untuk menyertai kem ini…..terima kasih

  67. siti norhalila binti harun says:

    Salam.. saya ingin sangat menyertai kem plkn.. 2013 siri ke sepuluh..
    Saya sangat sedih kerana tidak terpilih dalam kem plkn ni.. saya iri hati dengan kawan2 saya yang terpilih dalam kem plkn..saya tinggal seorang saja dalam keluang..
    ..saya.harap saya terpilih utuk menyertai plkn siri ke3 2013

  68. I nak join plkn pls buat rombongan sekali lagi mohon sangat

  69. S.Razali Alias says:

    Anak saya berminat untuk menyertai PLKN 2014 tapi tidak terpilih bagaimana hendak menyertainya

  70. maxcleen pioh says:

    aku nak ikut plkn……..:<…knapa aku tak tpilh…

  71. maxcleen pioh says:

    brapa kli sya cheak nama saya tp tak jua tpilih……… PLKN Adalah cita2 ptama saya….
    aku mau cari pgalaman hidup..tolong lh sye…:<

  72. selamat sejahtera kepada punya web nie…saya ingin memohon untuk memasuki PLKN siri 11/2014 ini..saya sangat sedih kerna nama saya tidak terpili untuk memasuki PLKN pda tahun 2014 ini…saya mohon agar saya terpilih…

  73. sya mauhu tauk tentang plkn kalau sudah khwen ada kh kna pg juga…apa cara blh menbuat sya kecualikn diri dri situ…kerana sya sudah tinggal kt tempat suami sya iaitu Thailand…sya harap org yang baca mesej sya ni blh bantu sya dlm 2..3.. hari ni..di mana sya blh dpt kn borang2 tersebut……..

  74. aku ingin memohon masuk PLKN 2014…tapi nama aku tak ada dalam senarai
    kwn aku yang lain semua terpilih…saya berharap saya terpilih untk menyertai PLKN 2014

  75. Assalamualaikum,.. saya ingin menyertai PLKN 2014, kerana saya berminat dan ingin mempunyai pengalaman baru dalam penyertaan PLKN ini,,saya harap rayuan saya ini dapat di terima dengan besar hati

  76. pls..saya mau menyertai plkn ..2013 .saya harap saya terpilih untuk menyertai plkn..thank you

  77. Assalmmualaikum, saya Mohd Ridzuan bin Harun, sangat berminat untuk menyertai program sebegini. Saya merupakan seorang yang suka aktiviti sebegini. Ini merupakan satu peluang keemasan kepada indivivu seperti saya. Malang nya peluang ini terlepas. Saya memohon agar kerajaan dapat pertimbangkan pemohonan kami semua. Jika diberi peluang sebegini saya tidak akan melepaskan. Harap pemohonan kami ini dapat dibincangkan kembali. Terima kasih…

  78. SALAM SEJAHTERA TUAN,PUAN
    SAYA SASILAN A/L MUNIANDY. SAYA MINAT MASUK PLKN SIRI 11/2014. TAPI SAYA TIDAK LAYAK UNTUK PLKN . SAYA BERHARAP PLKN BERTIMBANG RASA TERHARAP SAYA TERPILIH UNTUK PLKN SIRI 11/2014. TOLONG TUAN, PUAN TERIMA KASIH

  79. muhammad firdaus says:

    sy nk sngt masuk latihan khidmat negara , sy harap sngt2 , tlg la bgi sy msuk

  80. Hye mr admin..apa khabar..
    ada byk soalan dari mereka2 yg berminat utk mnyertai plkn.. tolong la reply..sbb adik sy juga sangat sangat sangat berminat utk menyertai tetapi tidak dipilih..harap dapat la membantu kami..sy try muat turun borang tak berjaya..ada lagi tak cara lain utk memohon? tq… ;)

  81. Salam kepada khidmat negara . Saya berharap sgt pelatih semua masuk kan saya di mana2 tapi kalau boleh campak jau2 dan khidmat negara tercinta masuk kan la saya ke PLKN saya ingin sgt abg2 saya tak dapat saya nak masuk sgt, kerana saya ingin displin kan diri saya saya mohon sekali lagi masuk kan la saya.

  82. assalamualaikum..kepada pihak plkn saya berharap sangat saya dapat mengikuti kem latihan khidmat negara kerana ingin belajar berdikari serta belaja mencari ertu kehidupan yang lebih mencabar..saya mohon agar sya diterima dalm plkn…harap dipersetujui…

  83. assalamualaikum w.b.t.. saya teringin untuk menyertai PLKN supaya dapat mendisiplin kan diri saya dan hendak mencari pengalaman di luar sana dengan pelbagai pendedahan yang diberikan olah pihak plkn kpd semua para pelatih. saya juga berminat dengan aktiviti lasak yang didedahkan.saya tlh membuat semakan untk siri 11/2014 tetapi saya tidak terpilih,jadi saya memohon untuk kemasukan ke plkn ini. sy berharap agar pihak PLKN meluluskan permohonan sy. terima kasih di atas kerjasama pihak Tuan/Puan yg di berikan.

  84. sya x dpt mngikuti plkn sbb ad ank…tp ad pngilan smula dri plkn.mcm mne yea kwn smue…xpe ke x prgi…

  85. shaliny baskeran says:

    saya tidak dapat pergi plkn.saya ingin memohon untuk latihan plkn pada tahun 2014..

  86. Saya MOHD NIZAM BIN ABDUL SAMAT..saya teringin sangat mau jadi pelatih plkn tapi saya tidak tahu macam mana mau dapatkan borang tersebut.

  87. Assalamualaikum . saya terpilih untuk menyertai plkn siri 11/2014 , tapi saya baru sahaja pindah rumah , surat pemberitahuan nanti dihantar ke rumah lama . bagaimana?

  88. Karen Voon Kai Lun says:

    boleh saya ditukarkan ke kumpulan satu?

  89. Karen Voon Kai Lun says:

    bolehkah saya ditukarkan ke kumpulan satu?

  90. i want rawang site not negeri sembilan my parents scard to send me

  91. Pls lh sy ingin nk masuk plkn balik toglah sy pls?

  92. salam encik.. saya Nur Atielia.. saya telah terpilih untuk memasuki plkn.. tetapi saya telah dipilih untuk menjadi peserta siri 3.. perkara ini amat merungsingkan saya kerana saya takut jika saya mendapat tawaran sambung belajar di mana-mana. saya mohon jasa baik tuan untuk menempatkan saya di kumpulan yg ke 2.. iaitu sesi yg ke-2… terima kasih..

  93. Askom sy nur faidatul sy ingin sngt nk pgi kem plkn tp sy tdk trpilih st heran npe org yg x nk pgi tp dpt pgi sdg kn org yg nk sngt pgi tp tdk trpilih sy hrp sngt dpt join siri yg ke 3 nti..

  94. shamsul shahidan says:

    salam…macam mne nk masuk plkn secara sukarela..saya teringin sgt nk masuk……..tpi xdpt……ade sape2 blh tlng…

  95. are_een manje says:

    salam … saya manje … saya teringin sangat nakk masuk plkn .. tpy saya takk tahu bagaimana nk dpatkan borang plkn tuh .. saya ingin berdikari untuk diri saya … tapy takk tahu bagaimana … bantu saya untuk kew plkn buleh takk ????

Write a Comment